سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اخبار روز دنیا
یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:23 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar

مسی بعد از انتخاب رونالدو چه گفت؟

 
ستاره آرژانتینی بارسلونا گفت:می خواستم امسال هم جایزه بهترین بازیکن سال را بگیرم.
 
دانا: لیونل مسی در واکنش به انتخاب کریستیانو رونالدو به عنوان بازیکن سال جهان عنوان کرد:رونالدو بازیکن بزرگی است.بنابراین حرف دیگری برای گفتن وجود ندارد.سال خوبی برای هر سه ما بود و این دلیل حضور ما در مراسم بود.هر فردی هم که این جایزه را برد،شایستگی آن را داشت.

وی ادامه داد:نمی دانم آیا مصدومیتم در عدم انتخابم تاثیر داشت یا نه اما من دوره نسبتا طولانی خارج از میدان بودم.این بدان معناست که در پایان لیگ قهرمانان در شرایط ایده آل نبودم و همچنین فصل را با آسیب دیدگی شروع کردم.با این وجود معتقدم رونالدو با شایستگی که داشت این جایزه را از آن خود کرد.

 
مسی افزود:می خواستم امسال هم جایزه بهترین بازیکن سال را بگیرم.من همیشه چنین انگیزه ای دارم.با این وجود اعتراضی ندارم و معتقدم رونالدو شایسته این جایزه بود.



موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:22 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
سرویس: ورزشی ، تاریخ: 24/دی/1392 - 08:15 ، شناسه خبر: 248925

میشل پلاتینی

انتقاد شدید پلاتینی از نحوه انتخاب بهترین بازیکن سال فیفا

خبرگزاری تسنیم: رئیس یوفا با انتقاد از نحوه انتخاب بهترین بازیکن سال به حمایت از فرانک ریبری پرداخت.

به گزارش ، کریستیانو رونالدو، سوپراستار پرتغالی رئال مادرید سرانجام به سلطه 4 ساله لیونل مسی آرژانتینی پایان داد و شب گذشته (دوشنبه) عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2013 را از آن خود کرد. کریس که برای کسب این عنوان با لیونل مسی و فرانک ریبری رقابت می‌کرد با کسب بیشترین آرا برای دومین بار به این افتخار بزرگ دست یافت.

میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که شب گذشته در مراسم معرفی برترین‌های دنیای فوتبال در زوریخ سوئیس حضور داشت با انتقاد از نحوه انتخاب بهترین بازیکن سال جهان به روزنامه «اکیپ» فرانسه گفت: رونالدو برنده زیبای توپ طلا است ولی از اینکه ریبری به این عنوان دست نیافت خیلی ناامید شدم.

وی افزود: حتما سال دیگر و سال بعد از آن هم این جایزه باز به مسی یا رونالدو اهدا خواهد شد. تا 50 سال پیش در اهدای جایزه توپ طلا فیفا به نتایج و عناوینی که توسط بازیکنان کسب شده بود، توجه می‌شد.

رئیس یوفا با حمایت از هموطنش اظهار داشت: به نظرم من وقتی فرانک ریبری در سالی که تمامی عناوین قهرمانی ممکن را به دست آورد به چنین عنوانی نرسد، حتما مشکلی وجود دارد. درست همان اتفاقی که برای بازیکنان اسپانیایی در سال 2010 افتاد.

پلاتینی در پایان با کنایه به فیفا خاطرنشان کرد: بعد از اینکه جایزه توپ طلا فرانس فوتبال با فیفا ترکیب شد یک سری چیزها دستخوش تغییرات شد.

میشل پلاتینی، ستاره پیشین تیم ملی فرانسه خود جایزه توپ طلا فرانس فوتبال را برای 3 سال متوالی (1983 تا 1985) از آن خود کرده است.




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:22 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar

در برنامه نود چه گذشت؟ / ماجرای ملی پوشان از قلیان گیت فراتر رفت!                                

برنامه نود بار دیگر و طبق روال هر هفته خود دوشنبه شب روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و به بررسی اتفاقات و حاشیه های به وجود آمده در یک هفته اخیر فوتبال کشورمان پرداخت. هفته ای که اتفاقا پرحاشیه نیز بود و همین امر سبب شد تا برنامه نود یکی از طولاترین شب های ماه های گذشته خود را طی کند.  
 
فردوسی پور در این برنامه بیشتر وقت خود را به ماجرای قلیان گیت بازیکنان تیم ملی امید در کیش اختصاص داد و در این باره افراد مختلفی اعم از رویانیان، منصوریان، علیپور و پزشک معالج ناصر حجازی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.  
 
گل فولاد درست بود، یک پنالتی هم برای فولاد گرفته نشد
 
کارشناس داوری فوتبال گفت: در صحنه ای که اسماعیل شریفات از فولاد خوزستان در محوطه جریمه پرسپولیس به زمین خورد داور باید اعلام ضربه پنالتی می کرد. اما داور مسابقه اشتباه کرد و کرنر اعلام کرد.  
خداداد افشاریان در خصوص گل دوم فولاد خوزستان گفت: من این صحنه را 20 بار دیدم و می خواهم حرفی را بزنم که عین حقیقت باشد. فاصله مدافع پرسپولیس و آرش افشین نیم متر بیشتر نیست و بازیکن فولاد به هیچ عنوان نیت و اراده هند کردن نداشت و در این صحنه هند معنا ندارد. درست است که توپ به وضوح به دست وی برخورد کرد اما این صحنه به هیچ عنوان هند نبود.  
وی در پایان خاطر نشان کرد: داور در پایان بازی می توانست محسن بنگر را با کارت زرد جریمه کند چراکه او  برای داور با حالت تمسخر دست می زد و همین امر می توانست باری بنگر کارت زرد داشته باشد و در صورت دریافت کارت زرد این بازیکن از بازی اخراج و بازی استقلال را از دست می داد.  
 
پیگیری ماجرای قلیان گیت
 
ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان که هفته گذشته در برنامه نود مطرح شد از سوی فردوسی پور در برنامه نود پیگیری شد و مشخص شد که دو بازیکن جوان تیم فوتبال پرسپولیس در بین افرادی که قلیان کشیده اند حضور نداشتند. در این برنامه همچنین یکی از متخصصان بیماری های ریوی در خصوص مضرات قلیان و دخانیات برای جوانان و ورزشکاران به اظهار نظر پرداخت. 
این پزشک سرشناس کشورمان که عضو تیم پزشکی ناصر حجازی نیز بود در بخشی از حرف هایش درباره مضرات دخانیات گفت: راستش بگذارید راجع به ناصر حجازی عزیز بگویم. از دست دادن تلخ و زود هنگام او ضربه روحی بزرگی برای همه جامعه بود. من هر روز می دیدم که چه جمعیتی جلوی بیمارستان دست به دعا دارند و اشک می ریزند. من همان جا به جمع مردم می رفتم و می گفتم اگر این سرنوشت را می بینید ، حتما سیگار نکشید. ما ناصر حجازی را بسیگار ، خیلی زود و خیلی دردناک از دست دادیم. دیگر نباید شاهد چنین اتفاقات دردناکی باشیم و کاش دیگر این مسائل را نبینیم.
 
بیانیه نویسی های پی در پی سرخابی ها
 
هر اتفاقی که در برنامه این هفته نود رخ می داد با واکنش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مواجه می شد. ابتدا باشگاه پرسپولیس بیانیه ای بلند بالا در پاسخ به اظهارات کارشناس داوری نود، عادل فردوسی پور و برنامه نود ارسال کرد و بعد از آنها نوبت به استقلالی ها رسید که به منظور اعتراض به اظهارات کارشناس داوری این برنامه، بیانیه ای به برنامه نود ارسال کرده و خواهان قرائت آن شوند.  
 
اقدامات مثبت استقلالی ها زیر ذره بین نود
 
بازیکنان استقلال تهران در هفته جاری 2 اقدام زیبا انجام دادند که این حرکات از نظر فردوسی پور غافل نماند.  
استقلالی ها ابتدا روز جمعه به بیمارستان مسیح دانشوری پیوند اعضا رفتند و کارت اهدای عضو پر کردند و مورد استقبال مسئولان بیمارستان و مردم نیز قرار گرفتند. از سوی دیگر استقلالی ها در ابتدای بازی با همنام خوزستانی خود گرمکن های ورزشی خود را به تن کودکان خردسالی که در مقابل آنها قرار گرفته بودند دادند تا این کودکان در سرمای هوای استادیوم آزادی به خود نلرزند.  
 
رویانیان: آقای فردوسی پور، طاقت انتقاد ندارید

 
مدیر عامل تیم فوتبال پرسپولیس که مهمان تلفنی برنامه نود بود گفت: متاسفانه آنچه از ماجرای قلیان عائد برنامه نود شد زیر سوال رفتن دو بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی کشورمان بود. آقای منصوریان گفته این دو بازیکن نبودند و بازیکن هم اتاقی آنها گفته اند که ما آن شب به تهران بازگشتیم و مدیر هتل نیز گفته که این دو بازیکن نبودند. شما به خاطر بی حرمتی به این دو بازیکن باید امشب از مسلمان و صادقیان دفاع کنید. 
محمد رویانیان در ادامه خاطر نشان کرد: من از آقای افشاریان سوال می کنم شما چرا از عنصر معنوی استفاده می کنید و خدا را قسم می خورید که بازیکن از روی عمد و قصد با دست توپ را نزده است. من این سوال را دارم که خدایی شما امروز در دپارتمان داوری نبودید. شما برای دفاع از همکارانتان حق را زیر پا نگذارید. 
وی همچنین افزود: به والله آقای فردوسی پور شما فقط دوست دارید از شما تعریف شود و طاقت انتقاد راندارید. من می گویم قلیان کشیدن اگر هم جرم نباشد برای یک بازیکن ملی پوش جرم است. اما حرف من این است که در طول هفته گذشته ناخواسته فشاری روی دو بازیکن ما وارد کردید که به ناحق بوده است.  
 
سفر استانی نود به هرمزگان
 
برنامه نود در شرایطی استان هرمزگان را به عنوان یک منطقه گرمسیری برای سفر استانی بعدی خود انتخاب کرد که این استان در هنگام این سفر به شدت سرد و بارانی بود. دوربین نود بعد از شهر میناب به شهر زلزله زده بشاگرد رفت و از وضعیت فوتبال در این شهر تصاویری تهیه کرد. مردم و جوانان این شهر نیز از عدم وجود امکانات ورزشی و حتی یک زمین فوتبال چمن انتقاد می کردند. در این گزارش دوربین نود به شهری رسید که در آن استعمال دخانیات ممنوع است و مردم آن نیز قلیان های خود را شکسته اند.  
 
ماجرای ملی پوشان از قلیان گیت فراتر رفت
 
دبیر رسیدگی به تخلفات فوتبال عنوان کرد: بعد از برنامه نود هفته گذشته مباحث مختلفی مطرح شد و رئیس فدراسیون فوتبال از ما خواست که موضوع را پیگیری کنیم. در این خصوص 3 مسئله وجود دارد. اول اینکه بازیکنان ملی پوش امانت های ما هستند و مدیران و مسئولان همراه تیم وظیفه داشتند مراقب بازیکنان باشد. نکته دوم در خصوص بازیکنان بود که ما هیچ اسمی از بازیکنان نبردیم و از آنجایی که تعداد نفرات حاضر زیاد بود بررسی های لازم را آغاز کردیم. 
علیپور در  گفتگو با برنامه نود اظهار داشت: خبرگزاری ایسنا ابتدا نام صادقیان و مسلمان را منتشر کرده بودند وبعد از آن به دنبال این افتادند که بتوانند این موضوع را از زبان یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح کنند. ابتدا به آقای آیت الهی تماس گرفتند و ایشان پاسخ ندادند و بعد با من تماس گرفتند و من از آنها سوال کردم که اسم این بازیکنان را شما از کجا آورده اید؟ از این عزیزان رسانه ای می خواهم که فایل صوتی من را به صورت تمام و کمال منتشر کنند و فقط بخشی از آن را روی سایت قرار ندهند. 
وی در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این سوال که آیا در ماجرای قلیان گیت بازیکنان ملی پوش امید مسائل فراتر از قلیان نیز بوده یا خیر، اظهار داشت: مطالبی از سوی برخی شاهدان مطرح شده و ما مستنداتی خواسته ایم و قرار است اگر سندی دارند ارائه کنند.




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:22 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar

محسن قهرمانی بی گناه است!

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از حکم این کمیته در پرونده محسن قهرمانی دفاع کرد.

محسن قهرمانی بی گناه است!

به گزارش پارس به نقل از تسنیم،اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی، مرتضی کریمی کمک داور سابق که با محرومیتی 10 ساله روبه‌رو شده و براتی، کارشناس حقوقی در گفتگو با دوربین برنامه 90 به اظهارنظر در مورد حکم صادره از سوی کمیته انضباطی در پرونده محسن قهرمانی پرداختند که اظهارات آنها به ترتیب و در واکنش به صحبت‌های یکدیگر بدین شرح است:

* علیپور: بعد از صدور حکم کمیته انضباطی بسیاری از اهالی فوتبال، مسئولان و حتی مدیران نظام این حکم برای‌شان ابهام‌برانگیز بود و پرسیدند که چرا این رای اینگونه است.

* حسن‌زاده در پاسخ به انتقادها به حکم: به شما چه ربطی دارد؟

* براتی: داوری متهم به اخذ رشوه شده و این یعنی جایگاه او متزلزل شده و تمامی قضاوت‌های نیم‌فصل او تحت تاثیر قرار گرفته و زیر سوال می‌رود، آن وقت چگونه این داور تنها 8 ماه محروم شده است؟

* حسن‌زاده: انتقادات جای خود اما ما 5 نفر حقوقدان در کمیته انضباطی به این اعداد و ارقامی که در حکم اعلام شده رسیدیم.

* مرتضی کریمی: این رای به اشتباه صادر شده است.

* حسن‌زاده: ما رای خود را صادر کردیم و کریمی در آن 10 سال محروم شده که می‌تواند به آن اعتراض کند.

* کریمی: در این حکم محکومیتی برای قهرمانی وجود ندارد. او در تست شرکت نکرده و یک نیم فصل نبوده اما می‌تواند 8 ماه دیگر داوری کند.

* حسن‌زاده: اعداد اعلام شده از سوی ما می‌تواند از سوی مردم عادی یا حقوقدانان قابل انتقاد باشد اما تشخیص متناسب بودن حکم با ما است.

* کریمی: چرا من را 10 سال محروم کردند؟ تحلیلم این است که همه چیز را به سمت من هل دادند تا افرادی که تخلف کردند، کنار بمانند و اتفاقی برای آنها نیفتد. در ستاد رسیدگی به تخلفات عنوان شد که با بعضی از این افراد نمی‌توانیم برخورد کنیم. افرادی که رای در مورد آنها صادر شده همگی فصل گذشته در راه‌آهن بودند و آن بخشی که این فصل به پرسپولیس رفتند، تنها تذکر گرفتند یا یکی از آنها محرومیت 6 ماهه گرفته و 5 میلیون جریمه شده اما من و نفر دیگر 12 سال در مجموع محروم شده‌ایم. شاید اگر ما هم در آن ور لیست و سمت پرسپولیسی‌ها بودیم فقط تذکر می‌گرفتیم یا حتی تشویق می‌شدیم.

قهرمانی تاکنون 5-6 حرف مختلف زده، یکبار گفته پول را برای یک پیرزن می‌خواسته و بعد بحث بیمه خودروی مولایی را مطرح کرد. با من تماس گرفتند که این موضوع را گردن بگیرم. ابتدا تماس تلفنی گرفتند و قصد داشتند صدایم را ضبط کنند و به عنوان مدرک استفاده کنند. وقتی متوجه موضوع شدم با من قرار حضور در مرزداران گذاشتند و در آنجا به من گفتند که در یک نهاد امنیتی بودیم و تهدید شدیم. پس تو این مسئله راگردن بگیر که من پاسخ دادم مگر من آبرو ندارم که بخواهم این مسئله را برای تبرئه شما قبول کنم.

واکنش کریمی در مورد اکبری عکاس راه‌آهن که 2 سال محروم شده است: اکبری در واقع کمک سرپرست بوده و تنخواهی در اختیارش بوده و زندی سرپرست راه‌آهن از او خواسته تا 2 میلیون را برای حسابی در مشهد واریز کند. در واقع اکبری مانند یک آبدارچی بوده پولی که به او گفتند را واریز کند. اما او را 2 سال محروم کردند چراکه آدم ضعیفی است.

* علیپور: آنچه در این حکم جای تامل دارد و دوستان در کمیته استیناف باید به آن توجه کنند نقش آمریت و عاملیت کسی است که به اکبری گفته این پول را واریز کند. آن فرد مولایی بوده که قطعاً فرد بالای سرش علی دایی نبوده و یک فرد واسطه‌ای بوده که دستور این پرداخت را داده و مشخص است. در این زمینه ما به زندی سرپرست راه‌آهن نرسیدیم بلکه اشخاص دیگری هستند که کمیته استیناف باید این مسئله را که بحث آنها در پرونده لحاظ نشده را بررسی کند.

* حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که حکم باید بازدارنده باشد: خیر حتماً چنین چیزی نیست.

* براتی: رای باید افراد را متنبه کند و سبب درس عبرت شود. رای در مورد تخلفات باید به گونه‌ای باشد که تخلف به صرفه نباشد اما با این حکم صادر شده تخلف به صرفه است.

* حسن‌زاده: در بحث داوری بازی سپاهان و پرسپولیس به این بحث رسیدیم که هیچ مطلبی شبیه به بده و بستان نبوده و تیم داوری تبرئه شده است.

* براتی: با توجه به بحث تبرئه تیم داوری در مورد بازی سپاهان و پرسپولیس، مشخص می‌شود که سپاهان نقشی در ارتشا و رشوه نداشته و اگر منظور صحبت‌های دایی سپاهان بوده که این گونه هم به نظر می‌رسد، مصداق افترا بوده و باید به آن رسیدگی شود.

* براتی در مورد اعلام رای‌های صادره به فیفا: الزام قانونی است که فدراسیون آرا انضباطی خود را به فیفا اعلام کند.

* حسن‌زاده در واکنش به این اظهارات براتی: این موضوع از سوی فیفا تکلیف نشده است.




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:22 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با توجه به شرایط خوب پرسپولیس شانس این تیم برای پیروزی نسبت به استقلال بیشتر است.

حمید درخشان پیشکسوت تیم پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط متفاوتی که دو تیم استقلال و پرسپولیس به لحاظ امتیازات و جوانی نیرو دارند اگر مربیان دو تیم ریسک بیشتری انجام دهند بازی جذاب‌تر خواهد بود.
 
وی در ادامه افزود: تیم استقلال به لحاظ اینکه در صدر جدول قرار  دارد نگاهش به امتیاز این بازی بیشتر است اما در مقابل تیم پرسپولیس به دلیل داشتن خط حمله جوان و با انرژی می‌تواند برای خط دفاع استقلال تهدیدی جدی باشد به همین دلیل نسبت به استقلال شانس بیشتری برای برد خواهد داشت.
 
درخشان با اشاره به نتیجه دربی در سالهای گذشته بیان کرد: امیدواریم با شجاعت بیشتر مربیان و بازیکنان دو تیم نتیجه همانند سالهای گذشته نباشد.
 
پیشکسوت تیم پرسپولیس تصریح کرد: حساسیت این مسابقه می‌تواند در روند کیفیت این بازی تاثیرگذار باشد و تیم‌ها در مقابل هم با احتیاط‌ تر و با ریسک کمتری بازی کنند.
 
درخشانی درخصوص نقش این بازی در سرنوشت قهرمانی این دو تیم گفت: قهرمانی در این دربی برای دو تیم صد در صد نقش به سزایی دارد و می‌تواند باعث افزایش یا کاهش روحیه بازیکنان شود.
 
وی درادامه پیش‌بینی خود را از نتیجه این بازی عنوان کرد و گفت: تیم پرسپولیس به دلیل داشتن خط حمله جوان و با انرژی احتمال بردش بیش از استقلال است.
 
درخشانی عنوان کرد: صادقیان، خلعت بری، سیدصالحی و جلال حسینی از جمله بازیکنان تاثیرگذار تیم پرسپولیس هستند.
 
این پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص کری خوانی‌های سرخی‌ها که جدیدا به جنگ علیه هم تبدیل شده گفت: از لحاظ اخلاق حرفه‌ای درباره همه مسائل باید احترام طرف مقابل را حفظ کنیم اگر هم از کسی انتقادی داریم می‌توانیم به صورت محرمانه به او مطرح کنیم، این درست نیست برای فوتبال راه جنگ و بی‌احترامی را انتخاب کنیم زیرا احترام به حریف احترام به شخصیت خود ماست.



موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:21 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar

 

اتحادیه اروپا از 30‌ دی‌ماه تحریم‌های ایران را لغو می‌کند

مقامات اتحادیه اروپا اقدام برای لغو تحریم‌های نفتی و فلزات گرانبها از 30 دی‌ماه را تایید کردند.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا از 30‌ دی‌ماه تحریم‌های ایران را لغو می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا تمامی تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران را از 20 ژانویه (30 دی‌ماه) لغو می‌کند.

مقامات این اتحادیه اعلام کردند که بنابر توافق اخیر این اقدام شامل برداشتن تحریم‌های نفتی در زمینه بیمه و انتقال نفت ایران به مدت 6 ماه می‌شود. علاوه بر این تجارت پتروشیمی، طلا و دیگر فلزات گرانبها را نیز شامل خواهد شد.

 




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:20 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar

خانه‌تکانی ظریف در وزارت خارجه !+جدول تغییرات

در مدت حضور ظریف در این سمت، برخی سفرای تازه نفس به محل ماموریت رفتند. مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس به عنوان سفیر جدید ایران در فدراسیون روسیه و به جای سید محمودرضا سجادی به مسکو رفت و رضا نجفی هم به جای علی‌اصغر سلطانیه عهده‌دار نمایندگی دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدو...
به گزارش شریان نیوز، گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن است که فصل تغییر و تحولات در وزارت خارجه و به ویژه در سفارتخانه‌ها و دفاتر نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی آغاز شده است. در همین رابطه روز گذشته لیستی در سایت‌های خبری منتشر شد که در آن اسامی سفارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که در آنها احتمال تغییر و تحول وجود دارد یاد شده است. بنابر بر عرف و سنت سال‌های گذشته تغییر و تحولات در وزارت خارجه معمولا از فصل تابستان آغاز می‌شد و همواره در این فصل شاهد جابه‌جایی‌های گسترده در این وزارتخانه بودیم. اما از آخرین زمان این تغییر و تحولات سه و سال نیم گذشته است. هرچند که در این مدت نیز در بعضی از سفارتخانه‌ها برخی جابه‌جایی‌ها صورت گرفته است، اما تغییرات در حد جزئی و موردی بود. اما در آستانه آغاز به کار دولت یازدهم زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت «فله‌ای» و اجباری سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور به مرکز آن هم پیش از پایان ماموریت به گوش رسید و برخی رسانه‌ها از بازگشت حدود 30 تا 40 سفیر با آغاز به کار دولت جدید خبر دادند که در همان زمان سید عباس عراقچی سخنگوی وقت وزارت امور خارجه این اخبار را رد کرد و گفت: قرار نیست هیچ سفیری پیش از پایان دوره ماموریت به کشور بازگردد.


با اتوبوس وارد وزارت خارجه نمی‌شوم

همچنین محمدجواد ظریف نیز زمانی که عهده‌دار سکانداری دستگاه دیپلماسی شد، به تحولات در وزارت خارجه نیز اشاره کرد و در این باره گفت که سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور باید توسط مدیران داخل وزارت خارجه پر شود و چرخش در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی همچون سایر نقاط دنیا، قسمتی از کار است. وی، همچنین در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما با تاکید بر اینکه من متعهد هستم که از کارمندان وزارت خارجه استفاده کنم، خاطرنشان کرد: من با هیچ اتوبوسی وارد وزارت خارجه نمی‌شوم و همیشه از کارمندانش استفاده کردم. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما به سرعت تغییرات نیروها را در وزارت خارجه کلید زده‌اید، گفت: وزارت خارجه نیروهای متخصص و متعهد فراوانی دارد و بنده از همین نیروها برای پیشبرد امور استفاده خواهم کرد. 


آغاز تغییر و تحولات

به گزارش منابع خبری، در مدت حضور ظریف در این سمت، برخی سفرای تازه نفس به محل ماموریت رفتند. مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس به عنوان سفیر جدید ایران در فدراسیون روسیه و به جای سید محمودرضا سجادی به مسکو رفت و رضا نجفی هم به جای علی‌اصغر سلطانیه عهده‌دار نمایندگی دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد. محمدرضا مرشدزاده مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت خارجه نیز به جای سید سعید آقابنی هاشمی راهی بوداپست پایتخت مجارستان شد تا به عنوان سفیر جدید ایران به فعالیت بپردازد. همچنین روز گذشته نیز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از سفارتخانه‌ها و دفاتر ایران در سازمان‌های بین‌المللی در آستانه تغییر و تحول قرار دارند و در روزهای آتی باید منتظر جابه‌جایی‌های گسترده در این وزارت‌خانه باشیم.

 



موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:20 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
سرویس: سیاسی ، تاریخ: 24/دی/1392 - 09:43 ، شناسه خبر: 249000

حسن روحانی

نوری به تسنیم خبر داد

روحانی 10 صبح در اهواز/ افتتاح 3 طرح بزرگ تأمین آب شرب توسط رئیس‌جمهور

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از افتتاح 3 طرح بزرگ تأمین آب شرب توسط رئیس‌جمهور در سفر به این استان خبر داد.

سید راضی نوری عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، گفت: قرار بود رئیس جمهور از ساعت 8/30 امروز وارد خوزستان شود و با مسئولان استانی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد که زمان آن یک و نیم ساعت به تأخیر افتاده و قرار است وی در ساعت 10 صبح وارد خوزستان شود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است رئیس‌جمهور به محض ورود به شهر اهواز در مصلای این شهر در جمع مردم حاضر شده و سخنرانی داشته باشد، البته دیدار با ایثارگران و خانواده‌های آنها نیز یکی دیگر از برنامه‌های رئیس‌جمهور برای امروز تعیین شده است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه دیدار با نخبگان استان و اساتید دانشگاه نیز یکی دیگر از برنامه‌های اولین روز سفر رئیس‌‌جمهور به استان خوزستان است، گفت: رئیس جمهور قرار است در اولین روز سفرش به این استان در گلزار شهدای استان حاضر شده و با اهدای گل و نثار فاتحه به روح شهدا، به آنها ادای احترام کند.

نوری به پیگیری تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه مسئولان به فراهم کردن آب شرب استان خوزستان، تصریح کرد: قرار است در سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، 3 طرح بزرگ تأمین آب شرب استان با حضور حجت‌الاسلام روحانی و برخی اعضای هیئت دولت افتتاح شود.

وی اظهار داشت: حجت‌الاسلام روحانی قرار است در سفرش به استان خوزستان چند طرح‌ بهداشتی و درمانی را نیز افتتاح کرده و روند پیشرفت برخی از آنها را نیز مورد بررسی قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه، قرار نیست رئیس‌جمهور نشستی با مجمع نمایندگان استان داشته باشد.




موضوع مطلب :


سرویس: سیاسی ، تاریخ: 24/دی/1392 - 09:12 ، شناسه خبر: 248954

جعفر قادری

قادری در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

افزایش هزینه دریافت پروانه ساختمانی در شهرها و روستاها در سال آینده

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1393 از افزایش هزینه دریافت پروانه ساختمانی با تحمیل حق بیمه سهم کارفرما برای کارگران ساختمانی بر متقاضیان دریافت پروانه در سال آینده خبر داد.
 

جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1393 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ، با اشاره به عدم تصویب بند 89 قانون بودجه 93، گفت: با عدم تنفیذ بند 89 قانون بودجه 1392 در سال 1393، توسط کمیسیون تلفیق بودجه و تحمیل حق بیمه سهم کارفرما برای کارگران ساختمانی بر متقاضیان دریافت پروانه، سال آینده شاهد افزایش هزینه دریافت پروانه ساختمانی در شهرها و روستاها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس بند 89 این هزینه از محل عوارض متمرکز سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت و متقاضیان پروانه ناچار به پرداخت هزینه حق بیمه نبودند.

انتهای‌پیام/




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - دوشنبه 92 دی 24 :: 9:20 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
سرلشکر صالحی در جمع خبرنگاران:
فرمانده کل ارتش گفت: ما از بعد قدرت وارد مذاکرات هسته‌ای شده‌ایم و اگر دشمن توان نظامی داشت در این عرصه رقابت می‌‌کرد، اما با توجه به ضعف آن‌ها، در عرصه سیاسی وارد شده‌اند که ما مطمئنا در این عرصه نیز موفق خواهیم شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌محمد نیکبخت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما از بعد قدرت وارد مذاکرات شده‌ایم.
 
وی افزود: با توجه به انسجام ملی میهنی و اسلامی در عرصه نظامی خود موفق عمل کرده‌ایم.
 
سرلشکر صالحی تصریح کرد: دولت نماینده‌ای از عنصر حاکمیت در عرصه سیاسی بوده و منفرد نیست.
 
فرمانده کل ارتش گفت: همان طور که نگاه مردم، دفاع از انقلاب اسلامی در مقابل تهاجمات خارجی بوده، قطعا در سنگر سیاسی نیز این موضوع به عهده دولت است.  
 
وی افزود: ما از بعد قدرت وارد مذاکرات شده‌ایم و اگر دشمن توان نظامی داشت، در این عرصه رقابت می‌کرد.

 

سرلشکر صالحی خاطر نشان کرد: با توجه به ضعف دشمن در عرصه نظامی، آن‌ها در عرصه سیاسی وارد شده‌اند، اما ما مطمئنا در این عرصه هم موفق خواهیم شد.



موضوع مطلب :


< 1 2 3 4 5
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 57381
سیستم کسب درآمد پاپ آپ تولز