سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اخبار روز دنیا
یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 4:2 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
کد خبر: 277461
تاریخ مخابره : 1392/10/26 - 11:29
خانزاده؛
به خاطر جدایی از پرسپولیس نه بغض می کنم و نه حسرت می خورم ؛ یکی دو بازیکن بروند پرسپولیس درست می شود
مدافع تیم فوتبال ذوب آهن گفت: «می‌خواهم اگر هم برگشتم با قدرت برگردم و فیکس بازی کنم.»
1 11 0 نظر
[-] اندازه متن [+]

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، هر چند محمدرضا خانزاده به دلیل سختی دوری از خانواده و تهران دوست نداشت از پرسپولیس جدا و به ذوب‌آهن ملحق شود اما با توافق مسئولین دو تیم چنین اتفاقی افتاد و حالا مدافع فصل گذشته سرخ‌ها نه تنها از آرامش فراوان در ذوب‌آهن صحبت می‌کند بلکه می‌گوید از اینکه چنین تصمیمی برای ادامه فوتبالش گرفته بسیار راضی و خوشحال است. این بار با خانزاده فقط درخصوص پرسپولیس، داربی، محرومیت پیام صادقیان و ... صحبت کردیم و اصلا کاری به ذوب‌آهن و اتفاقات این تیم نداشتیم.

 

* بازی پرسپولیس - فولاد را دیدی؟

- بله این بازی را از طریق تلویزیون تماشا کردم. فولاد تیم بسیار خوب و دونده‌ای بود. من هم مانند خیلی‌ها فکر می‌کنم گل دوم هند شد و عادلانه این بود بازی با نتیجه تساوی تمام شود. پرسپولیس بدشانس بود. امیدوارم آنها بتوانند در دربی جبران کنند.

 

* وقتی بازی‌های این تیم را می‌بینی حسرت نمی‌خوری؟

- برای چی باید حسرت بخورم؟!

 

* بالاخره همه تو را به عنوان یک پرسپولیسی‌ می‌شناسند و می‌دانند تو با دل خوشی این تیم را ترک نکردی؟

- اتفاقا از ته دل راضی بودم از پرسپولیس بروم. به خاطر شرایط فوتبال و آینده‌ام باید این اتفاق می‌افتاد.

 

* از انتخابت راضی هستی؟

- خیلی، خدا را شکر در اینجا آرامش دارم و از هیاهو دورم. ذوب‌آهن باشگاه منظم و ریشه‌داری است و...

 

* اما بعد از پایان فصل دوباره باید به پرسپولیس برگردی؟

- آره خب. من با پرسپولیس قرارداد دارم. بعد از پایان فصل باید با این تیم صحبت کنم. می‌خواهم اگر هم برگشتم با قدرت برگردم و فیکس بازی کنم. انتخاب ذوب‌آهن فوق‌العاده درست بود. این هم تجربه‌ای است که امیدوارم بعدها به نفعم تمام شود.

 

* بعد از گذشت این همه مدت نمی‌خواهی بگویی علت جدایی‌ات چه کسی است؟

- علت جدایی‌ام فقط خودم بودم و خودم. من باید از پرسپولیس می‌رفتم.

 

* از دست علی دایی ناراحت نیستی؟

- خیر. برای چی باید ناراحت باشم؟! همیشه عاشق علی دایی بوده و هستم.

 

* پولت را از پرسپولیس گرفتی؟

- همه پولم را خیر. فقط 20 درصد از مطالباتم را گرفتم.

 

* فکر نمی‌کنی بهتر بود نورمحمدی هم مانند تو پرسپولیس را ترک می‌کرد؟

- اتفاقا تا آنجا که می‌دانم رضا چنین قصدی را داشت اما رفتن من مزید بر علت شد او در پرسپولیس بماند.

 

* باتوجه به اینکه در مصاحبه‌هایت گفته بودی اصلا قصد جدایی از پرسپولیس را نداری فکر می‌کردیم با دیدن بازی‌های این تیم کلی بغض کنی و حسرت بخوری؟

- به هیچ‌ عنوان نه بغض می‌کنم و نه حسرت می‌خورم. در ذوب‌آهن خیلی راحتم و کلی پیشرفت کردم. البته این را باید بگویم آرزوی هر بازیکنی حضور در تیمی مانند پرسپولیس است. این تیم بسیار بزرگ و مربی کاربلد و بزرگی دارد اما یکی دو بازیکن به هیچ عنوان در حد پرسپولیس نیستند و اگر آنها بروند تیم درست می‌شود.

 

* چه کسانی؟

- بی‌خیال. نمی‌خواهم اسم ببرم. شاید بعدها چنین کاری کردم. اما اجازه بدهید نام اینها در دلم محفوظ بماند.

 

* خط دفاع پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

- وجود سیدجلال حسینی برای پرسپولیس نعمتی است. سیدجلال یک رهبر تمام عیار است و او می‌تواند به تیم‌ملی نیز کمک‌های فراوانی کند مدافعین با دیدن بازیکن خوبی مانند سیدجلال در کنارشان کلی اعتماد به نفس می‌گیرند. همچنین محسن بنگر نیز بازیکن فوق‌‌العاده قوی و با تجربه‌ای است این دو نفر باعث شدند خط دفاع پرسپولیس عالی کار کند. اما به نظرم در دفاع چپ اگر مهرداد پولادی به میدان برود بهتر از این خواهد شد.

 

* حتما می‌دانید که جمعه دربی است؟

- بله، مگر می‌شود از این موضوع خبر نداشته باشم.

 

* در چند دربی حضور داشتی؟

- فقط در یک دربی که آن هم بازی رفت بود و من به عنوان مهره فیکس به میدان رفتم. خیلی دوست داشتم روزی دربی این دو تیم را تجربه کنم. خدا لطف کرد و توانستم یک بار مقابل استقلال به میدان بروم. فوق‌العاده هم روز خوبی را سپری کردم. الان هم برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

* فکر نمی‌کنی اگر آن شوت زیبایت وارد دروازه استقلال می‌شد شاید آینده‌ات در پرسپولیس زیر و رو می‌شد؟

- اصلا با این حرف شما موافق نیستم. چرا که شرایط پرسپولیس طوری بود که دیگر نمی‌توانستم در این تیم فوتبالم را بازی کنم. پس فکر نمی‌کنم اگر شوتم تبدیل به گل می‌شد به موقعیتم کمک می‌کرد.

 

* فکر می‌کنی کدام بازیکنان می‌توانند نتیجه دربی را تغییر بدهند.

- استقلال را نمی‌دانم چون از این تیم شناختی ندارم اما فکر می‌کنم پیام صادقیان این قدرت را دارد که نتیجه دربی را تغییر بدهد.

 

* از صادقیان گفتی به عنوان بازیکنی که در تیم امید بودی آیا صحنه قلیان کشیدن او را دیدی؟

- کدام صحنه؟! هیچ صحنه‌ای نبود. بنده خدا پیام را بی‌خود و بی‌جهت محروم کردند.

 

* یعنی فکر می‌کنی در حق صادقیان اجحاف شده؟

- بله، واقعا در حق پیام اجحاف شده نباید این قدر بد و خشن پیام را محکوم می‌کردند. در این مدت او را خیلی اذیت کردند.

 

* پرسپولیس امسال قهرمان می‌شود؟

- الان خیلی زود است در مورد قهرمانی پرسپولیس حرف بزنیم. واقعا شرایط سخت است. انشا‌اله که تیم محبوبم قهرمان شود.

روزنامه نود




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 4:1 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar

وقوع زلزله در هنگام دفن آریل شارون در مزرعه شخصی اش

 

پایگاه های زلزله نگاری جهان، وقوع زمین لرزه ای به قدرت سه و نیم ریشتر را ثبت کردند و نکته جالب آنکه، مرکز زلزله، منطقه دفن شارون گزارش شده است.

به گزارش نامه نیوز، روزنامه خراسان نوشت:

تایم بیزنس مانیتور: جنازه آریل شارون، جنایتکاری که از 14 سالگی به گروه "هاگانا" نیروی ویژه کشتار خانواده های فلسطینی برای بیرون راندن آنها از منازلشان، پیوست و تا پایان عمر دست از ریختن خون ساکنان سرزمین فلسطین برنداشت، دیروز در ویلا و مزرعه شخصی اش در صحرای نگو دفن شد. در لحظه قراردادن جنازه شارون درون قبر، تمام منطقه با صدای مهیبی شروع به لرزیدن کرد به طوری که مراحل دفن به علت وحشت حاضرین، برای دقایقی متوقف شد.

پایگاه های زلزله نگاری جهان، وقوع زمین لرزه ای به قدرت سه و نیم ریشتر را ثبت کردند و نکته جالب آنکه، مرکز زلزله، منطقه دفن شارون گزارش شده است.




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 4:1 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
نکته‌ای که خبرگزاری‌های غربی از آن غفلت کرده‌اند
ماده‌ای در لایحه جدید تحریم‌های ضد ایرانی که طومار مذاکرات را در هم می‌پیچد+سند

ماده‌ای در لایحه تحریم‌های ضدایرانی وجود دارد که در تضاد آشکار با توافق هسته‌ای ژنو خواستار لغو کامل غنی‌سازی است.

خبرگزاری فارس: ماده‌ای در لایحه جدید تحریم‌های ضد ایرانی که طومار مذاکرات را در هم می‌پیچد+سند

به گزارش خبرگزاری فارس، مجله آمریکایی «واشنگتن مانتلی» در گزارشی نوشت بخشی از لایحه تحریم‌های ضد ایرانی که در کنگره آمریکا در حال بررسی است آنقدر خطرناک است که احتمال هر گونه توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای را بر هم می‌زند.

در این گزارش با عنوان «خطرناکترین بخش تحریم‌های جدید علیه ایران» نوشته شده در صفحه 41 این لایحه ماده‌ای «مدفون شده» که می‌تواند کل مذاکرات هسته‌ای را بر هم زده و طومار آن را در همین مراحل اولیه کار در هم بپیچد.

واشنگتن مانتلی می‌نویسد در این لایحه از ایران خواسته شده که غنی‌سازی را کلا متوقف کند و این دیدگاهی است که این کشور به هیچ عنوان آن را قبول نخواهد کرد.

تاکنون درباره خطرات وضع تحریم‌های جدید کنگره آمریکا سخن‌های زیادی گفته شده است. محمد جواد ظریف، گفته وضع تحریم‌های جدید به معنی این خواهد بود که توافق به سر آمده است. این مجله آمریکایی، در عین حال، می‌نویسد: «ایران قبلاً هم بزرگنمایی کرده است و در صورتی که اوباما شدت عمل به خرج دهد و ایران را از تحریم‌ها معاف کند، موانع ادامه مذاکرات رفع خواهند شد.»

اما چنانکه این مجله می‌نویسد، توجه اندکی به ماده «لغو هر گونه غنی‌سازی» که در لایحه تحریم‌های ضد ایرانی آمده شده است ـ ماده‌ای که می‌تواند تهدید بزرگی برای رسیدن به توافق نهایی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور باشد.»

در این لایحه آمده در صورتی که در توافق با ایران غنی‌سازی ایران کاملاً به پایان نرسد اوباما توانایی‌اش برای معاف کردن کشورها از آن تحریم‌ها از دست می‌دهد.

در بخشی از این لایحه با عنوان «تعلیق [تحریم‌های جدید] در مسیر توافق یا ترتیبات نهایی» آمده است:

«رئیس جمهور می‌تواند اجرای تحریم‌های وضع شده به موجب این قانون را به مدت یک سال تعلیق کند، در صورتی که وی در برابر کمیته‌های کنگره شهادت بدهد که آمریکا و متحدانش به توافقی نهایی با ایران رسیده‌اند که:

الف) زیرساخت‌های غیرقانونی هسته‌ای ایران، از جمله غنی‌سازی و توانمندی‌ها و تاسیسات بازفرآوری را از بین می‌برد.

(در صورتی که کنگره قطعنامه‌ای را تصویب کند که نشان می‌دهد توافق نهایی حاصل نشده است هم معافیت از تحریم‌های اعلام شده توسط رئیس جمهور  لغو خواهند شد.)

در بسیاری از گزارش‌های خبری که درباره لایحه تحریم‌های ایرانی مطرح می‌شود هیچ اشاره‌ای به این ماده از این لایحه نشده است. آقای رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و از نویسندگان این لایحه در یادداشتی که هفته گذشته در دفاع از لایحه‌اش در واشنگتن‌پست منتشر کرد نوشت: «این لایحه تلاش‌های دولت اوباما و توافق اقدام مشترک که در نوامبر حاصل شد را به رسمیت می‌شناسد.»

با این حال، چنانکه واشنگتن مانتلی می‌نویسد، بر خلاف نوشته آقای منندر این بخش از لایحه جدید مطالبه‌ای را مطرح می‌کند که آشکارا با خطوط کلی تصریح شده در «برنامه اقدام مشترک» در تضاد است. در توافق امضا شده توسط ایران و کشورهای 1+5 در ژنو آمده است: «توافق نهایی شامل یک برنامه غنی‌سازی تعریف شده به صورت دو جانبه خواهد بود که حاوی پارامترهایی مورد توافق طرفین بر مبنای نیازهای عملی خواهد بود.»

این مجله می‌افزاید: «کارشناسان قبول دارند که ایران به عبارتی ساده، غنی‌سازی را هم به خاطر غرور ملی و به خاطر ساز و کارهای سیاست داخلی‌اش رها نخواهد کرد... تقریباً تمامی کارشناسان مسائل ایران و کارشناسان مسائل منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای در این نقطه متفق‌القولند.»

این یادداشت در پایان تأکید می‌کند که علی‌رغم این، «افراد افراطی در کنگره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و لابی حامی اسرائیل آیپک همگی از دیدگاه غنی‌سازی صفر درصدی ایران حمایت می‌کنند. بسیاری از اعضای کنگره و کارشناسانی که حامی این دیدگاه هستند یا با هر گونه مذاکره با ایران مخالفند و یا از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران حمایت کرده‌اند.»

 




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 4:1 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
گزارش/
نخستین سفر استانی هفتمین ریاست جمهوری ایران اسلامی از دو روز گذشته کلید خورد اما این سفرها، تفاوت‌هایی قابل توجه با سفرهای استانی دولت محمود احمدی‌نژاد داشته است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران‌؛ 24 دی‌ ماه بود که نخستین سفر استانی هفتمین ریاست جمهوری ایران اسلامی با هیئت همراه وی به استان خوزستان رقم خورد اما اینبار با تفاوت‌هایی جالب توجه‌! تفاوت‌هایی که از نوع وعده‌ها آغاز و به افتتاح پروژه‌ها ختم می‌شود.

سکان‌دار دولت‌های نهم و دهم در سفر خویش به جنوبی‌ترین استان کشورمان 4 وعده به مردم این استان به جهت بهبود وضعیت معیشت آنان داد تا شاید مرحمی باشد بر مشکلات ساکنان این دیار گرمسیر.

* آیا وعده‌های احمدی‌نژاد در خوزستان عملی شد؟ 

این چهار وعده محمود احمدی‌نژاد از لغو مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ممنوعیت سرمایه‌گزاری در غرب و جنوب غربی استان خوزستان آغاز و با عبور از تاسیس دانشگاه صنعتی 16 دی در جوار مزار شهدای هویزه استان خوزستان و احداث شرکت بزرگ صنعتی نیشکر و واگذاری سهام آن به این استان به تصمیم دولت برای اختصاص2درصد از درآمد نفت به استان های محروم به ویژه خوزستان ختم می‌شود.

وی در خصوص سیاست خارجی کشورمان در آن زمان نیز خطاب به سران کشورهای اسلامی در جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه اظهار داشت : ملت ایران از تمام کشورهای همسایه و دوست می‌خواهد تا دست برادری ملت ایران را بفشارند و اجازه ندهند دشمنان مشترک جهان اسلام منطقه را با حیله‌های خود به آشوب بکشند.

سکان‌دار دولت‌های نهم و دهم در ادامه افزایش همه جانبه قدرت ایران در منطقه و جهان را به نفع ممالک اسلامی خواند و افزود‌:‌ملت ایران خواهان صلح و ثبات منطقه در راستا عدالت است از این رو افزایش قدرت ایران به نفع ثبات هرچه بیشتر منطقه است.

اما اکنون پس از گذشت چندین ماه از آن روز باید دید وعده‌های نامبرده شده سکان‌دار پاستور در هشت سال گذشته تا چه حد جامه عمل یافته است لذا در همین خصوص بد نیست اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم به گفته‌های "حمید ‌کهرام‌" نماینده اصلاح طلب مردم اهواز در دوره ششم مجلس شورای اسلامی که لب به انتقاد از عدم عملی شدن وعده‌های احمدی نژاد در خوزستان گشوده بود.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی حدود یک ماه پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه شهید چمران شهر اهواز با اشاره به وعده‌های احمدی نژاد در جمع مردم خوزستان اظهار داشت: احمدی‌نژاد در 8سال اخیر و به ویژه در خوزستان قول‌های بسیاری داد‌،‌ قول‌هایی که هرگز جامه عمل به خود ندیدند.

* آیا وعده‌های دکتر روحانی در خوزستان عملیاتی خواهد شد؟

 

گذشته از این صحبت‌ها‌،‌ دکتر حسن روحانی هفتمین ریاست جمهوری ایران اسلامی در نخستین سفر استانی خود که برخی‌ها از جمله محمد شریعتداری معاون اجرایی ریاست جمهوری آنرا دومین سفر استانی تلقی کرده‌اند تنها به پرداختن به موضوعات آب شرب اهواز و قول وصل شدن آب بهداشتی شهر اهواز در هفته اینده به همراه توسعه کشاورزی در این استان ظرف3سال آینده‌،‌ احیای کارون،‌ جمع آوری پسماندهای زباله از شهر اهواز، راه اندازی خط مترو اهواز و تکمیل پروژه بزرگراه بندر امام - تهران اکتفا کرد.

رئیس قوه مجریه کشورمان در جمع مردم اهواز و در پاسخ به انتقادات پیرامون توافق ژنو اظهار کرد : می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟توافق ژنو به معنای تسلیم ابر قدرت‌های جهان در برابر ملت شریف ایران است.

وی با تاکید بر منافع ملت ایران افزود: ما به عنوان سربازان شما ملت غیور از حقوق ملت ایران به طور کامل و همه‌جانبه دفاع خواهیم کرد.

ما و تمام مردم اهواز و خوزستان قلبا امیدورایم وعده وصل شدن آب بهداشتی شهر اهواز در هفته پیش رو جامه عمل به خود ببیند و این آرزوی دیرینه مردمان این دیار گرمسیری هرچه سریعتر رنگ و بوی عمل به خود گیرد.

اما اینکه سایر گفته‌های ریاست جمهوری کشورمان تا چه حد جامه عمل به خود خواهد دید،‌ بسیار زود است و تنها گذر زمان است که می‌تواند در خصوص دکتر روحانی و قول‌های دولت راستگویان به مردم قضاوت کند.

خارج از این صحبت‌ها‌،‌ دیگر موضوع قابل توجه بحث نامه‌های مردمی به ریاست جمهوری است که در زمان محمود احمدی نژاد به اوج خویش رسید و همگان به خاطر دارند که وی از دریافت نامه از مردم و رسیدگی به آنان رغبت خاصی نشان می‌داد ولی از زمان آغاز دولت تدبیر و امید مطابق خبرهای واصله میل زیادی به آن نشان داده نشد به طوری که معاونت اجرایی ریاست جمهوری اینکار را در شان ملت ندانست.

محمد شریعتمداری در اظهاراتی در این خصوص اظهار کرد:‌ این نامه‌ها به طور قطع و یقین خوانده خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهند گرفت اما در تلاشیم فرهنگ مناسب‌تری را در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی با دفاع از ابتکار احمدی‌نژاد در راه اندازی سامانه ارتباط مردم با دولت یادآور شد‌:‌ تلاش دولت بر این است که مطالبات و درخواست‌های مردمی از طریق سامانه ارتباط مردم با دولت که بهتر است انجام شود.

معاونت اجرایی ریاست جمهوری افزود: هدف از احداث سامانه 11‌ بدون شک، حفظ شان و کرامت مردم شریف و ولایمتدار ایران اسلامی است.

این اظهارات "شریعتمداری" را از دو سو می‌توان مرود بررسی قرار داد.

نخست آنکه امیدواری ساکنان روستاهای دور افتاده کشورمان به ویژه در شهرهای مرزی نظیر خوزستان با دادن یک نامه به دست بالاترین مقام اجرایی کشورمان برای حل مشکلاتشان چندین برابر خواهد شد.

اما از سوی دیگر اینکه این منظره در صحنه های بین المللی چه تفکراتی را ایجاد خواد کرد مبحثی است جداگانه و قابل بحث که کارشناسان مربوطه باید در مکان و زمان خاص خود به آن بپردازند.

با عبور از تمام این بیانات‌، به طور قطع و یقین این سفر دکتر روحانی به منطقه محروم خوزستان امیدها را بار دیگر در این استان نمایان کرد البته در شرایطی که وعده‌ها همچون ادوار گذشته تنها وعده نمانند و هرچه سریعتر جامه پاک عمل را به خویشتن بیابند!




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 4:0 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
سرویس: سیاسی ، تاریخ: 26/دی/1392 - 11:26 ، شناسه خبر: 251411

روحانی

مشروح/ روحانی در دیدار کارکنان منطقه نفتی دارخوین:

خطوط قرمز را مراعات می‌کنیم/ توطئه‌ها را نمی‌توان یک‌روزه بر هم زد

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور با بیان اینکه به موقع به مردم خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود، گفت: توطئه دشمنان را یک روزه نمی‌توان بر هم زد و باید قدم به قدم انجام شود که این کار کار بسیار سختی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در سومین روز از سفر به استان خوزستان در دیدار با مدیران و کارکنان صنعتی منطقه نفتی دارخوین با بیان اینکه اگر می‌خواهیم با دنیا از منافع ملی سخن بگوییم باید قدرت ملی خود را افزایش دهیم و بدون افزایش قدرت ملی یعنی شعار خالی، گفت: شما کارکنان و مدیران صنعت باید خود را توانمند کنید و نفت خود را افزایش دهید و اگر این کار را کردید دنیا خود می‌فهمد که چقدر قدرت داریم و نیاز به داد و فریاد نیست.

وی خطاب به مدیران صنعتی و منطقه نفتی دارخوین گفت: تولید گاز و نفت را بالا ببرید و صادر کنید هر مقدار صادرات ما بیشتر شود قدرت ملی ما بیشتر شده است. بنابراین نفت تنها مسئله انرژی و اقتصادی نیست بلکه یک سرمایه استراتژیک تاثیرگذار برای کشور است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما حتی اگر در آینده بتوانیم گاز اروپا را تامین کنیم آنها پی به قدرت ما می‌برند و نمی‌توانند دیگر بازی در بیاورند و تحریم درست کنند. باید مقاومت کنیم و بایستیم البته اگر نفت و گاز هم نداشته باشیم می‌ایستیم.

روحانی افزود: باید با هزینه کمتر در دنیا بایستیم. ما در انتخاب وزیر و رای به وزیر دیدیم که در دنیا چه خبر است. لمس کردیم و فهمیدیم چه حرف‌ها و چه بحث‌هایی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکره ایران با 1+5 اشاره کرد و گفت: در بحث مذاکره با 6 قدرت دنیا دیدیم چه مسائلی وجود دارد خیلی حرف دارم اما موقع گفتن آن، اینجا نیست؛ به موقع به مردم خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود و یک عده از عادی شدن شرایط کشور با دنیا به خاطر منافع شخصی و گروهی مخالف هستند.

"ما باید به فکر ملت باشیم و خود را فدای ملت کنیم. ما این راه را با هم شروع کردیم و مردم در 24 خرداد هم دست به دست هم دادند و پیام خود را به گوش همه رساندند. این خادم به تمام عهدش با هر قیمتی که باشد وفادار خواهد ماند و ما باید با هم این راه را ادامه دهیم. مردم باید در صحنه حاضر باشند اگر با هم بودیم راه را تا پایان ادامه وی طی خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما وحدت، انسجام، مشارکت همه مردم را می‌خواهیم، گفت: ما حمایت مقام معظم رهبری را می‌خواهیم که همین‌جا از ایشان سپاسگزاری می‌کنم که دولت قدم به قدم از حمایت ایشان برخوردار بود اما علی‌رغم تمام این مشکلات در اینکه ما در این راه پیروز و موفق باشیم، تردید ندارم.

روحانی گفت: باید کاری کنیم که نفت را ارزان‌تر تولید کنیم، از هیچ تهمتی نترسید؛ همه را من برعهده می‌گیرم اگر یک شرکتی کاری را برای این ملت یک ریال ارزان‌تر تمام کند؛ حق با اوست ما از فشار این و آن نمی‌ترسیم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مشترک ما باید سریعتر نفت‌مان را تولید کنیم و اولویت‌مان حوزه‌های مشترک است اما باید در حوزه‌های غیر مشترک نیز بدون عجله کار کنیم، خطاب به زنگنه وزیر نفت گفت: من به آقای زنگنه اعلام می‌کنم که دولت با تمام توان حمایت خواهد کرد. رئیس جمهور با تمام توان حمایت خواهد کرد، شما بهترین شرکت‌ها، توانمندترین شرکت‌ها را با فناوری بهتر برگزینید.

" ما قوم و خویش با کسی نیستیم،  ما با هیچ کشور، شرکت و فردی نه در داخل و نه در خارج عقد اخوت نبسته‌ایم، هر کس بهتر و ارزان‌تر برای سرمایه ملی ما کار کند، ما دست به سوی او دراز می‌کنیم."

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت از تهمت، اتهام و صدای کسانی که تریبون پیدا می‌کنند، نمی‌هراسد و من می‌گویم غصه نخورید و فکر هم نکنید، کار بزرگی را شروع کرده‌اید. می‌دانم حرف‌هایی که می‌زنم بارش سنگین است. می‌دانم در میدان‌هایی قرار می‌گیریم و من آماج تیرها را می‌بینم اما نترسید، اتکا به خداوند داشته باشد و بدانید در مسیر حق گام بردارید، خداوند شما را یاری خواهد کرد. ملت پشت سر ما و در کنار ما و پیش روی ما خواهند بود و رهبری خواهند کرد و کارها را پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه مخازن و منابع مشترک اولویت اول برای دولت است، گفت: هر برنامه‌ای که وزارت نفت دارد و می‌تواند یک ساعت و یا یک دقیقه و یا یک روز زودتر انجام دهد، وظیفه ما است که انجام دهیم. علی‌رغم مشکلات، منابع هم تامین خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: فضای سیاسی هم با اجرایی شدن اولین قدم در توافق ایران با 1+5 فضای جدیدی ایجاد می‌شود، ما طناب‌هایی که دست و پای اقتصاد ما را بسته بودند که همان تحریم بود البته نه اینکه از تحریم بترسیم ولی با این طناب که نمی‌شود کار کرد. بنابراین اراده دولت این بود که این طناب‌ها را یکی یکی ببرد و قطع کند و اولین آن چند روز دیگر انجام می‌شود. در پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه، صنعت خودرو و بخشی از امور بانکی تحریم‌ها برداشته می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: می‌گویند ساختمان تحریم‌ها هنوز باقی می‌ماند، بله درست است باقی می‌ماند اما ما یکی دو پایه آن را پایین آورده‌ایم. البته توطئه دشمنان را یک روزه نمی‌توان بر هم زد و باید قدم به قدم انجام شود که این کار کار بسیار سختی است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم انتقاد سازنده در فضای سیاسی جامعه خاطر نشان کرد: بعضی از نقدها قشنگ است اما بعضی از نقدها مثل ایرادهایی است که نعوذبالله ایراد به خلقت خداوند می‌گیرند. حال آنچه خلقت خداست، عده‌ای ایراد می‌گیرند طبیعتا خلق بشر از ایراد بی‌نصیب نخواهد بود.

روحانی خطاب به حاضرین در مراسم گفت: بدانید در توافق با دنیا، ما با فلان کشور ضعیف در گوشه‌ای از دنیا مذاکره نمی‌کنیم. روبروی ما 6 قدرت بزرگ هستند که با ما حرف می‌زنند، پس مسلم است که باید به دنبال توافق برد - برد بود و شعار ما هم همین بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در مذاکره حداکثر هنرمندی‌ها را داشته باشیم، گفت: آن مقدار که من از سیاست خارجی ایران مطلع هستم و در طول مدت 20 سال گذشته به طور مستمر ممارست داشته‌ام می‌گویم افرادی را که برای مسئولیت دیپلماسی انتخاب کرده‌ام، از قویترین افراد هستند و من آنها را می‌شناسم. افرادی توانمند و صاحب‌نظر هستند که البته طرف ما هم توانمند است، به هر حال، میدان مسابقه یا به تعبیری میدان کشتی است، هر دو طرف قوی هستند.

وی افزود: اما برای ما خط‌های قرمز مهم است که مربوط به منافع ملی و امنیت ملی می‌شود، ما آن خطوط را مراعات کرده و مراعات می‌کنیم و بر همین اساس اولین قدم‌ها برداشته شده و سایر قدم‌ها را نیز برمی‌داریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فناوری برای ما به خصوص در حوزه صنعت بسیار مهم است، افزود: بیش از صدسال است که ما با این صنعت نفت کار می‌کنیم اما باید خود را با کشورهایی پیشرفته مقایسه کنیم و در زمینه استفاده از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، قدم‌های موثری برداشته‌ایم و ساختار آن را فعال‌تر و چابک‌تر کرده‌ایم.

به گفته رئیس جمهور، همه دستگاه‌ها امروز باید در کنار یکدیگر تلاش کنند و از توان داخلی به نحو مناسبی استفاده کنند که بخش اعظمی از فناوری‌ها مربوط به حوزه گاز و پتروشیمی است.

رئیس جمهور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر فاصله گرفتن از خام‌فروشی در نفت خاطر نشان کرد: رهبری همیشه تاکید کرده‌اند که از خام‌فروشی فاصله بگیریم البته این کار تدریجی است اما باید قدم به قدم آن را شروع کنیم و به ثمر برسانیم.

وی در ادامه سخنانش به موضوع اختصاص یافتن بخشی از درآمدهای نفت به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: مردم بومی منطقه باید این احساس را کنند که این ذخایر که وجود دارد، مال همه ملت است و آنها کنار ذخایر زندگی می‌کنند اما تبعاتی هم دارد و از لحاظ زیست محیطی مشکل درست می‌کنند و باید بنشینیم و بررسی کنیم و این معضل را حل کنیم.

روحانی گفت: اینکه بخواهیم مردم این منطقه را خوشحال کنیم تا درصدی از درآمدهای نفتی به این استان اختصاص یابد، باید مورد بررسی قرار دهیم. دأب من این نیست و نمی‌خواهم فوری قول دهم و بعدا کارشناسی کنم، من مختصص در هیچ رشته‌ای نیستیم البته خداوند به بعضی‌ها استعداد داده و در همه رشته‌های عالم، متخصص هستند اما من از آنها نیستم. (خنده حاضرین). من تا مشورت نکنم و گروهی را تشکیل ندهم و کارشناسان را نیاورم و خود نیز در آن شرکت نکنم تا به نتیجه خاصی نرسیم، انجام نمی‌دهم و نه قادر به تصمیم‌گیری هستم و نه شرعاً آن را مجاز می‌دانم.

رئیس جمهور ادامه داد: آنکه پیغمر و رحمت خداوند بود و به تعبیری عقل کل و اشرف مخلوفات بود، اهل مشورت بود؛ خداوند یاد داده است که هیچ کاری را بدون مشورت و کارشناسی اتخاذ نشود.

وی در خصوص اختصاص درصدی از درآمدهای نفتی به استان خوزستان گفت: اینکه مردم منطقه در همه صنعت‌ها اگر با افراد دیگری که می‌خواهیم استخدام کنیم در شرایط مساوی بودند، حق با نیروهای بومی است و از آنها بیشتر باید استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه در رابطه با اینکه درصدی را به مردم خوزستان اختصاص دهیم، گفت: در دولت بحث و بررسی می‌کنیم و اگر مورد قبول دولت قرار گرفت، آن را در لایحه‌ای تقدیم مجلس می‌کنیم. امیدواریم به آنچه خیر و صلاح مردم است، برسیم. مردم خوزستان حق بزرگی بر همه ما دارند، کار بزرگی در دفاع مقدس انجام دادند و هر چه به آنها خدمات کنیم، کم است. امیدوارم شما کارکنان نفت ایران بتوانید قدم‌های بلندتری را برای کشور و سرزمینتان بردارید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روحانی در سخنان ابتداییش با اشاره به مسئله نفت در ایران و سراسر نفت گفت‌: از دهه‌ها پیش نقش نفت از نقش اقتصادی به مراتب فراتر بوده است و نفت نقشه استراتژیک و تاثیرگذار در روابط منطقه‌ای و جهان بوده و است.

وی افزود: اگر گفته می‌شود که جنگ‌های خلیج فارس برای نفت بوده، خیلی از واقعیت دور نبوده است البته این معنایش این نیست که نفت چیز بدی است بلکه نفت سرمایه ارزشمند و تاثیرگذاری است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر بخواهیم بررسی کنیم، می‌فهمیم که بزرگترین حرکت ایران در برابر استثمار، از صنعت نفت شروع شد و نهضت ملی صنعت نفت اولین حرکت علیه استثمار خارجی بود که در ایران آغاز شد. حتی اگر تعبیر کنیم که پیروزی انقلاب اسلامی ضربه آخر به رژیم شاه را کارکنان صنعت نفت زدند، دور از واقعیت نیست.

روحانی با بیان اینکه منابع انرژی و نفت و گاز از پایگاه‌های اصلی قدرت اقتصاد هستند، بر لزوم افزایش تولید نفت تاکید کرد و گفت: اینکه نفت را چقدر تولید می‌کنیم و آن را افزایش دهیم، مرتبط با قدرت ملی کشور است و اینکه ما بتوانیم به میزان قابل توجهی نفت را استخراج و از تولیدمان صیانت کنیم قدرت ملی و فناوری و مدیریت کشور را افزایش داده‌ایم.




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 4:0 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
کد خبر: 277289
تاریخ مخابره : 1392/10/26 - 07:14
اعتصاب غذا توسط کارگران خودروسازی بدنبال تحریم ایران
با این حساب و حتی با فرض اینکه کل هفت هزار میلیارد تومان فروش سالانه ایران خودرو را محصولات پژو در نظر بگیریم، تنها 30 درصد این پول به جیب خودروساز فرانسوی می‌رفته نه همه آن.
0 0 0 نظر
[-] اندازه متن [+]

 

شبکه خبری پرس‌تی‌وی روز گذشته با انتشار مطلبی خبر از زیان چهار میلیارد یورویی پژوی فرانسه و همچنین اخراج هشت هزار کارگر این شرکت به‌دلیل تحریم ایران داد تا نشان دهد این خودروساز معتبر اروپایی تا چه حد بابت پشت کردن به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه، ضرر کرده است.

 

به گزارش جام نیوز؛ هرچند در اینکه پژو پس از تحریم و رفتن از ایران، زیان کرد و در کنار ضررهای مالی، بازاری بزرگ را نیز از دست داد، شکی نیست؛ اما رقمی که بابت زیان این شرکت فرانسوی مطرح شده، تا حدودی با حساب و کتاب بازار خودرو کشور جور در نمی‌آید.

 

شریک پژو فرانسه، ایران خودرو بود، شرکتی که در دوران اوج تولید خود، سالانه هفت هزار میلیارد تومان فروش داشت، فروشی که البته فقط پژو را شامل نمی‌شد و محصولاتی پرتیراژ مانند وانت پیکان و سمند نیز جزو آن به حساب می‌آمدند. از طرفی، با توجه به داخلی‌سازی صورت گرفته در ایران برای محصولات پژو، به‌طور متوسط حدود 30 درصد از کل قطعات موردنیاز برای تولید این خودروها، توسط طرف فرانسوی تامین می‌شد و باقی قطعات داخل نهایتا از سورس‌هایی غیر از پژو تامین می‌شد.

 

با این حساب و حتی با فرض اینکه کل هفت هزار میلیارد تومان فروش سالانه ایران خودرو را محصولات پژو در نظر بگیریم، تنها 30 درصد این پول به جیب خودروساز فرانسوی می‌رفته نه همه آن.

 

رقمی که شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» بابت زیان پژو به‌دلیل تحریم ایران، منتشر کرده، چهار میلیارد یورو است؛ یعنی چیزی حدود 16 هزار میلیارد تومان. با توجه به آنکه حدود دو سال از تحریم ایران توسط پژو می‌گذرد و با فرض اینکه کل فروش ایران خودرو را شامل محصولات این شرکت فرانسوی بدانیم، به رقمی معادل 14 هزار میلیارد می‌رسیم که تنها 30 درصد این پول در گردش مالی پژو نقش دارد.

 

به عبارت بهتر، با همه فرضیات و در بدبینانه‌ترین حالت، پژو بابت تحریم خودروسازی ایران فقط چهار هزار و 800 میلیارد تومان ضرر کرده است؛ یعنی حدود یک سوم رقم منتشر شده از سوی پرس‌تی‌وی.

 

این شبکه خبری همچنین اعلام کرده هشت هزار نفر از کارگران پژو به‌دلیل تحریم ایران بیکار شده‌اند و در ادامه خبر از اعتصاب غذای آنها داده است.

 

در گزارش منتشر شده، از قول یکی از کارگران پژو آمده که «اگر پژو به جای سیاسی‌نگری، رویکرد اقتصادی در پیش می‌گرفت، من اینجا برای سی و هفتمین روز در تلاش برای نجات کارخانه‌مان دست به اعتصاب غذا نمی‌زدم.»




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 4:0 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
سرویس: سیاسی ، تاریخ: 26/دی/1392 - 09:04 ، شناسه خبر: 251284

روحانی در اهواز

در آخرین روز از اولین سفر دولت یازدهم به خوزستان

رئیس جمهور وارد "دارخوین" شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور صبح امروز و در آخرین روز از حضور خود در خوزستان وارد "داروخوین" شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آخرین روز از اولین سفر رسمی استانی دولت یازدهم به خوزستان دقایقی پیش وارد دارخوین شد. 

زنگنه وزیر نفت، محمدباقر نوبخت معاون نظارت و راهبری رئیس جمهو، شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی را همراهی می‌کنند.

شهر دارخوین در 50 کیلومتری شمال خرمشهر قرار دارد و تاسیسات نفتی اروندان در این شهر واقع است.




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 4:0 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar

عذرخواهی مدیرمسئول روزنامه پیروزی از مهدی رحمتی و حنیف عمران زاده

 

مدیر مسئول روزنامه پیروزی به خاطر انتشار عکس دو بازیکن استقلال در حال کشیدن قلیان در صفحه نخست این روزنامه از آنها عذرخواهی کرد.

 
به گزارش نامه نیوز، چندی پیش روزنامه پیروزی در پاسخ به آنچه جوسازی علیه دو بازیکن پرسپولیس عنوان شد، اقدام به چاپ عکس منتسب به دو بازیکن استقلال در حال کشیدن قلیان کرد.
 
انتشار این عکس ها واکنش منفی زیادی داشت و حتی کار به شکایت نیز کشید.
 
محمدحسین انصاری فرد، مدیر مسئول روزنامه پیروزی اما در مطلبی که در شماره امروز(پنجشنبه) متشر شد با تاکید بر این نکته که در جریان انتشار عکس ها نبوده و با او هماهنگی های لازم صورت نگرفته از سید مهدی ر حمتی و حنیف عمران زاده عذرخواهی کرد.
 
وی با بیان این مطلب که باید شهامت عذرخواهی داشته باشیم تاکید کرد که رحمتی بازیکن ملی بوده و عمران زاده نیز یکی از مدافعان بزرگ فوتبال ایران است و قطعا نباید به آنها بی احترامی صورت بگیرد.



موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 3:59 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
نقاط ضعف و قوت استقلال و پرسپولیس
پنجشنبه 26 دی 1392 ساعت 08:29
مرجع : خبرگزاری مهر
کارشناس فوتبال ایران بر این باور است که تقابل استقلال و پرسپولیس در دربی 78 متفاوت با دربی‌های سال‌های اخیر خواهد بود.
نقاط ضعف و قوت استقلال و پرسپولیس

به گزارش افکارنیوز، مرتضی محصص تحلیل فنی خود را در خصوص دربی 78 عنوان کرده است. یادداشت فنی این کارشناس فوتبال درباره بازی روز جمعه تیم‌های استقلال و پرسپولیس به شرح زیر است:

به باور من این دربی با دربی‌های قبلی خیلی متفاوت است. استقلال در شروع فصل جباری را از دست داد و پس از آن هم مجیدی، منتظری و نکونام این تیم را ترک کردند. همه این بازیکنان می‌توانستند در خط میانی خوب کار کنند و حتی منتظری بازیکنی بود که هر ازگاهی به عنوان هافبک دفاعی برای استقلال بازی می‌کرد.

در بازی آخر استقلال که مقابل استقلال صنعتی برگزار شد دیدیم که کادر فنی آبی‌ها با درایتی که داشت تغییراتی را در روند بازی خود ایجاد کرد. تک گل بازی هم روی ارسال بود که قاضی به ثمر رساند. فکر می‌کنم که قلعه‌نویی به این نتیجه رسیده هم با بازی غیر مستقیم و هم سانتر در بازی‌های خود استفاده کند که در این بین نقش قاضی خیلی پر رنگ‌تر شده است نه به خاطر گلی که به ثمر رسند بلکه به خاطر اینکه یک مهاجم قد بلند است و کار را برای مدافعان کناری راحت‌تر می‌کند.

من نمی‌دانم برنامه استقلال برای دربی چیست. اینکه خسرو حیدری در دفاع راست بازی می‌کند یا مجید غلام‌نژاد. یا بیک‌زاده در چپ به کار گرفته می‌شود یا نوری. اگر عمران‌زاده و صادقی ضریب دقت خود را در پاس‌های رو به جلو افزایش دهند و بازیسازی استقلال از دفاع شروع شود شانس این تیم برای اداره بازی اضافه خواهد شد.

اما در خصوص پرسپولیس می‌توان گفت که این تیم بدون تردید بهترین خط میانی ایران و یکی از بهترین خطوط میانی را در بین تیم‌های باشگاهی آسیا در اختیار دارد. صادقیان، مسلمان، حقیقی، نوری و .. بازیکنانی هستند که شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند و بازیکنانی سرعتی و تکنیکی برای ضد حملات به شمار می‌آیند و برای هر تیمی خطرناک هستند.

پرسپولیس در آخرین بازی خود مقابل فولاد اهواز حتی می‌توانست برنده باشد. اگر چه این تیم نتیجه را واگذار کرد ولی موقعیت‌های زیادی را هدر داد. این تیم بازیکنی مثل خلعتبری را دارد که هم تکینیکی است هم سرعتی و هم تجربه دارد. به نظرم پرسپولیس در این فصل به لحاظ یارگیری فوق‌العاده کار کرده است.

ما روی نیمکت این تیم مربی داریم که از تجربه کافی برخوردار است. علی دایی در این بین کاملا پخته‌تر شده و حتی در تعویض هایش می‌بینیم که نسبت به دو سال پیش بهتر کار می‌کند. او به خط میانی بها می‌دهد و این چیزی است که در فوتبال مدرن تعیین کننده است.

پیش بینی من این است که می‌توانیم یک دربی زیبا را شاهد باشیم. درست است که در روزهای اخیر حاشیه‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم ولی با شناختی که از دو مربی داریم به نظرم می‌توان شاهد بازی خوبی بود. واقعا حیف است که این مسایل حاشیه‌ای اخیر را می‌بینیم که بسیار بی‌ارزش هستند. حیف است که کارها با بیانیه نویسی پیش برود.

بهتر است به جای پرداختن به بیانیه ها مسئولان دو باشگاه به گذشته ها فکر می کردند. به زمانی که رایکوف و راجرز در این دو تیم حضور داشتند و بازیکنان بزرگی را به فوتبال ایران تحویل دادند. سایت دو باشگاه می توانست به جای انتشار بیانیه به گفتگو ستارگان قدیمی بپردازد تا هم مردم لذت ببرند و هم نقش بازیکنان قدیمی پر رنگ شود.

فوتبال ایران با بیانیه نویسی به هچ جایی نمی‌رسد. در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا قبل از شروع هر بازی دوربین‌های تلویزیونی روی کلمه "احترام" زوم می‌کنند و این مهمترین شعار یوفا است ولی متاسفانه در فوتبال ما این موضوع نادیده گرفته می‌شود.

به نظرم دربی دو نیمه متفاوت خواهد داشت. در نیمه نخست تیم‌ها همدیگر را ارزیابی می کنند تا در نیمه دوم بهتر عمل کنند. با تدابیری که کادر که کادر فنی دو تیم می‌اندیشد تماشاگران می‌توانند در نیمه دوم منتظر اتفاقات تازه‌ای باشند.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم حضور دو دروازه‌بان خوب در ترکیب دو تیم است. نیلسون روی ضد حملات پرسپولیس خیلی نقش دارد. او تا صاحب توپ می‌شود نگاه به جلو دارد. در مقابل رحمتی هم همینطور است. من هنوز هم جای او را در تیم ملی خالی می‌بینم. او نقش رهبری خیلی خوبی دارد و با خط دفاع تیمش هماهنگی زیادی دارد. معمولا در بحث‌های فوتبالی کمتر درباره دروازه‌بان‌ها بحث می‌شود ولی این دو می‌توانند روز جمعه نقش مهمی را ایفا کنند.

آخرین موردی که باید اشاره کنم این است که هر دو تیم باید سعی کنند گلی را دریافت نکنند. ممانعت از گلزنی حریف مهمتر از گلزنی تیم خودی است. اگر این کار را هر تیمی انجام دهد راحت‌تر می‌تواند گلزنی کند. امیدوارم که روز جمعه یک بازی سرعتی و ضد حمله ای را از دو تیم شاهد باشیم.




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 دی 26 :: 1:14 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar
 

در این صفحه آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها در اسرع وقت منتشر خواهد شد

14 دی 92 – جزییات معافیت پزشکی مشمولان اعلام شد
23 آذر 92 – آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها

14 دی 92 – جزییات معافیت پزشکی مشمولان اعلام شد

اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، طی اطلاعیه‌ای اعلام داشت: از جمله ظرایف لحاظ شده در قانون خدمت وظیفه عمومی، توجه به وضعیت سلامت جسمی و روحی افرادی است که باید به خدمت اعزام شوند که بر این اساس وضعیت پزشکی تمامی مشمولان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا چنانچه در وضعیت سلامتی کامل قرار نداشته باشند متناسب با بیماری، به خدمت گرفته شده یا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شوند.
این اطلاعیه در خصوص دسته بندی مشمولان از نظر سلامت می‌افزاید: برخی اشخاص دارای بیماری شدید یا نقص عضو هستند که در صورت اعزام بخدمت مشکلاتی برای آنان یا یگان‌های خدمتی بوجود می‌آید بنابراین از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند، عده‌ای دیگر دارای بیماری هستند که بیماری آنان در حد معافیت دائم نبوده و به این اشخاص معافیت موقت برای ادامه درمان داده می‌شود.

همچنین دسته سوم مشمولانی هستند که دارای بیماری خفیف بوده و مانعی برای اعزام بخدمت ندارند لیکن هنگام حضور در مراکز نظامی باید در امور غیر رزمی بکارگیری می‌شوند که در نتیجه در شمول معافیت از خدمات رزمی قرار می‌گیرند و دسته آخر نیز مشمولانی هستند که دارای سلامت کامل جسمی و روحی است که به خدمت اعزام خواهند شد.

مرجع انطباق بیماری مشمول با آئین نامه پزشکی و درنهایت قرار دادن وی در هر یک از گروه‌های مذکور، شورای پزشکی وظیفه عمومی است.
وضعیت سلامت جسمی مشمولان با ارائه درخواست اعزام به خدمت و یا سایر معافیت‌ها، حتما بررسی می‌شود.
دانش آموزان و دانشجویان تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند، نمی‌توانند برای معافیت پزشکی اقدام نمایند.

23 آذر 92 – آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها

اشاره : در سال 1294 که اولین قانون مرتبط با خدمت سربازی با نام سربازگیری در مجلس شورای ملی به تصویب رسید، تا امروز خدمت وظیفه عمومی از جمله مواردی بوده که به دلیل فراگیر بودن آن همواره مورد توجه جوانان ، خانواده ها و بیشتر اقشار جامعه بوده است . در طول این مدت قوانین ابتدایی خدمت وظیفه عمومی و قوانین مرتبط با مشمولان و چگونگی خدمت آنان تغییر کرده و این تغییرات گاه به مذاق برخی خوش آمده و گاه کام برخی دیگر را تلخ کرده است . از این رو بحث خدمت سربازی همواره به عنوان یک موضوع فراگیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

سردار سید احمد صدر السادات ، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی در گفت و گو با تسنیم آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها را تشریح کرد.

سوال: سردار علیرغم تلاش های صورت گرفته شما اجرای بهترین شیوه خدمت سربازی و محقق ساختن عادلانه ترین روش در اعزام سربازان ، برخی خدمت وظیفه عمومی را نوعی بی عدالتی عنوان می کنند و معتقدند در نظام خدمت فعلی سربازی افراد ضعیف که کمترین برخورداری را از امکانات جامعه دارند به میزان برابر با افراد بهره مند از تمامی امکانات جامعه هزینه تامین امنیت را می پردازند در حالی که باید هر فردی با تناسب امکانات و برخورداری از این امکانات کشور، هزینه امنیت را بپردازد.آیا به نظر شما چنین ایرادی به نظام فعلی خدمت وظیفه عمومی وارد است ؟

جواب : نسبت به این مسئله که در کل ساختار و نظام خدمت سربازی می بایست تغییراتی انجام شود هیچ شکی وجود ندارد و این تغییرات هم در قانون خدمت سربازی و هم در نحوه بکارگیری سربازان وظیفه با هدف نزدیکتر شدن به مفهوم عدالت باید رخ دهد.از این رو ستاد کل نیروهای مسلح  نیز برای رسیدن به این منظور و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بهره گیری حداکثری از سربازان به تناسب مهارت ، تخصص ،تحصیلات و تجربه  برنامه هایی را در دست دارد.اما در پاسخ به آنچه منظور شما در این سوال است باید بگویم که انجام خدمت سربازی به تناسب موقعیت مالی  افراد و میزان بهره مندی آن ها از امکانات جامعه عملی نیست.

اما به نظر من متفاوت تر شدن عرصه ها در خدمت سربازی باعث می شود بهره مندی ما از تخصص ، تحصیلات ، مهارت و تجربه افراد بیشتر شودو این در حالتی است که ما در شرایط فعلی تنها در عرصه نظامی و چند عرصه بسیار محدود دیگر از سربازان استفاده می کنیم . به عبارت دیگر باید عرصه های خدمت سربازی تا اندازه ای گسترده و وسیع باشد که هیچ معافیتی برای هیچ مشمول خدمتی صادر نشود و خدمت سربازی برای هرفرد متناسب با موقعیت ، وضعیت فیزیکی شرایط خانوادگی و .. در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم از تمامی تخصص و مهارت افراد ذکور بیش از 18 سال در کشور استفاده نماییم . از این رو به نظر من تعداد معافیت های ما از خدمت سربازی بسیار زیاد است  و باید به سمت و سویی حرکت کنیم که هیچ فردی از خدمت سربازی معاف نشود بلکه هر فردی به تناسب  شرایط به خدمت اعزام شود که حتی در این شرایط نام خدمت سربازی را نیز می توان تغییر داد و عنوان مناسب تری برای آن برگزید.

لذا مجددا تاکید می کنم انجام خدمت سربازی تنها به دلیل تامین امنیت کشور نیست چراکه در بسیاری از کشورهای دنیا همچون سوئیس که تا به امروز سابقه هیچ گونه جنگی نیز نداشته است این خدمت وجود دارد ولی به نوعی دیگر و با شرایطی متفاوت .

سوال : در سال های پیش از این فروش خدمت سربازی تجربه شد و این تجربه گرچه به گفته تعداد زیادی از مسئولان تجربه تلخی بود ولی بسیاری تلخی این تجربه را به برخی سازوکارهای معیوب در آن زمان گره می زنند و عنوان می کنند که اگر فروش سربازی انجام شود و در آمد حاصل از فروش سربازی در اختیار دیگر سربازان قرار بگیرد بسیاری از مشکلات از جمله حقوق پایین سربازان ، مانع بودن سربازی در امر ازدواج و حتی مغایرت با عدالت در نظام فعلی سربازی مرتفع می شود . آیاچنین طرحی در دست بررسی قرار دارد؟

جواب : این مسئله باعث می شود افراد ضعیف جامعه در درون خود نسبت به افراد غنی و بهره مند از امکانات ، احساس تبعیض کنند و این موضوع قطعا به سرخوردگی های روحی برای وی منجر می شود. لذا این تبعیض که افراد ثروتمند خدمت نمی کنند و خدمت تنها به افراد فقیر جامعه تعلق دارد براین تبعیض ها دامن می زند. لذا پرداختن به موضوع سربازی بدون در نظر گرفتن جهات مختلف آن امکان پذیر نیست .

سوال : با توجه به این مسائل در حال حاضر جدی ترین گزینه برای تغییر در خدمت سربازی چیست ؟

جواب : در حال حاضر آنچه ستاد کل نیروهای مسلح بر روی آن متمرکز است نزدیک تر کردن نوع خدمت سربازی برای مشمولان به تناسب تحصیلات و تخصص ها ی آن هاست لذا طرح ها و اقد امات پیش رو در جهتی ست که در ابتدا سربازان دارای کارشناسی ارشد همچون سربازان مقطع دکتری  متناسب با مدرک تحصیلی ، مهارت ها و تخصص شان به کار گرفته شوند و پس از آن این سازوکار برای سربازان دارای مدرک کارشناسی و پایین تر اجرا شود . در مجموع ستاد کل در شرایط فعلی در حال مطالعه ، بررسی و انجام اقداماتی ست که به گسترده تر شدن عرصه خدمت سربازان و متناسب شدن نوع فعالیت  آن ها در دوره وظیفه عمومی با تخصص و مهارت آن هاست.

سوال : یعنی در حال حاضر تمامی سربازان دارای مدرک دکتری  در در موقعیت متناسب با تخصص شان فعالیت می کنند ؟ !

جواب: سربازانی که دارای مدرک دکتری هستند در دو گروه قرار دارند ؛ پزشکان و غیر پزشکان .لذا به کار گیری آن ها نیز با توجه به نوع مدارکشان متفاوت است . به عنوان مثال در شرایط فعلی 100 در صد پزشکان در موقعیت تخصصی خود به کار گرفته می شوند و این میزان در ارتباط با سایر سربازان دارای مدرک دکترای غیر پزشکی بیش از 80 درصد است .

سوال : یکی از مواردی که در سال های اخیر بحث های بسیاری پیرامون آن ها به راه افتاده بحث سربازی حرفه ای ست که هرروز برخی ها از لزوم آن سخن می گویند و برخی دیگر از نفی آن .آیا در شرایط فعلی برنامه ای برای ورود به بحث سربازی حرفه ای و تغییر در ساختار سربازی عمومی وجود دارد؟

جواب : متاسفانه از لفظ سربازی حرفه ای برداشت های متفاوتی و گاها متضادی وجود دارد و هریک از منتقدین و مدافعین این موضوع ، تعریف خاصی از آن ندارند.لذا اگر منظور از سربازی حرفه ای آن است که سربازان متناسب با تخصص ها و مهارت هایشان در دوران خدمت به کار گرفته شوند ، باید بگویم که این موضوع  در حال حاضر از سوی ستاد نیروهای مسلح پیگیری می شود و سازوکارهای موجود در جهت حرکت به سمت این مفهوم در حال تغییر است . ولی اگر سربازی حرفه ای به معنای آن ست که مدت زمان  سربازی تغییر کند و به قول بعضی ها زمان خدمت 5 ساله شده و تنها برخی مشمولان به خدمت اعزام شوند ، این مسئله نیازمند بررسی و سیاست گذاری های کلانی است که بسادگی نمی توان درباره آن موضع گرفت .

سوال : یکی از انتقاداتی که به سازمان نظام وظیفه عمومی وارد است و تا حد زیادی این انتقاد به محدودیت های امکاناتی و جمعیتی کشور برمی گردد و پیش از این نیزشما توضیحات کاملی را پیرامون آن دادید ، توزیع سربازان غیر بومی در مناطق مختلف کشور است که علاوه بر مشکلات روحی برای سربازان ، هزینه های مالی بسیاری نیز بردوش ستاد کل نیروهای مسلح و نظام وارد می کند . آیا تخمینی از این هزینه ها وجود دارد؟

جواب : گرچه سرانه سربازان در کشور عددی مشخص واحصاء شده است ولی متاسفانه برآوردی از هزینه های تحمیل شده به نظام از محل خدمت سربازان در مکانی غیر از محل سکونت ان ها که شامل هزینه های اسکان ، خورد و خوراک و بسیاری از هزینه های دیگر است ، انجام نشده است .ولی با این وجود ستاد کل نیرو های مسلح با اتخاذ سیاست های خاص به دنبال کاستن از این هزینه ها برای سربازان و نظام است .

سوال : توضیحی راجع به این سیاست ها می فرمایید…..

جواب : ستاد کل امتیازاتی برای سربازانی که در محلی غیر از محل مکان سکونت خود خدمت می کنند در نظر گرفته است. به عنوان مثال زمان خدمت و میزان مرخصی این سربازان به تناسب محل خدمت و شرایط مکانی آن ها متفاوت است و سربازان که دراین امتیازات  به اندازه ایست که به سربازان مناطق عملیاتی درگیر با توجه به دستورالعمل  ستاد کل نیروهای مسلح بیش از 7 ماه مرخصی اختصاص یافته است.لذا اگرچه کماکان مشکلاتی برای سربازان غیر بومی وجود دارد اما ستاد کل نیورهای مسلح با جنین امتیازات و سیاست هایی به دنبال متعادل کردن و یکسان ساختن شرایط برای تمامی سربازان است.

سوال : با توجه به سخنان مقام معظم رهبری  و تاکید ایشان بر افزایش جمعیت و لزوم بالارفتن نرخ زاد و ولد در کشور ، برخی سربازی را به عنوان عاملی در بالارفتن سن ازدواج و بالتبع کاهش نرخ زاد و لد در کشور معرفی می کنند و از لزوم تغییرات جدی در ساختار آن همچون سربازی دختران سخن می گویند.به نظر شما این انتقادات تا چه حد صحیح است و آیا برای تحقق مطالبات رهبری نیازمند تغییر در ساختار نظام وظیفه احساس می شود؟

جواب : بحث سربازی دختران تنها در حد یک ایده مطرح است و در حال این موضوع در مرکز تصمیم گیری مطرح نیست . همچنین بررسی ارتباط خدمت سربازی با بالاتر رفتن سن ازدواج و بالتبع کاهش نرخ زاد و ولد در کشور نیازمند یک مطالعه و تحقیق دقیق و جامع است چرا که بسیاری از افرادی که خدمت سربازی را نگذرانده اند نیز ازدواج نکرده اند و مهم ترین عامل در بالارفتن سن ازدواج در جامعه امروز ما فرهنگ رایج در میان مردم است .

در شرایط فعلی بیش از 8 درصد از سربازان متاهل هستند و این در حالی ست که بسیاری از سربازان غایب که خدممت سربازی را نیز نگذرانده اند کماکان مجرد اند.لذا نمی توان به طور قطع عنوان کرد که سربازی عامل بالارفتن سن ازدواج است . همچنین متاسفانه بسیاری از خانواده های امروز تمایلی به فرزند ندارند و لذا مسئله کاهش موالید در کشور را نمی توان به بحث سربازی پسران مرتبط دانست . لذا مطرح کردن چنین مسائلی معمولا بدون هرگونه پایه علمی از سوی کسانی صورت می کیرد که آگاهی کافی نسبت به این موضوع ندارند ، از این رو بدون انجام هیچ گونه  کار علمی نمی توان اظهار نظری راجع به این موضوع کرد.

سوال : با توجه به اینکه خدمت سربازی به غیر از تامین نیازهای دفاعی کشور وجوه مثبت دیگری نیز برای سربازان دارد و از طرفی خدمت سربازی با وجود تلاش ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه در اتخاذ بهترین سیاست و اجرای بدون کم و کاست قانون ، هنوز هم دارای مشکلات ومضرات غیرقابل کتمانی است . لذا اگر بدون در نظر گرفتن نیازهای دفاعی و امنیتی کشور به مقوله سربازی نگاه کنیم ، کفه ترازوی سربازی به سمت مشکلات متمایل می شود یا ثمرات . فواید آن ؟

جواب : واقعیت امر آن است که حتی اگر به این نتیجه برسیم که کشور به وجود سربازان با توجه به بحث های دفاعی نیازی ندارد چیزی از الزام و ضرورات سربازی کاسته نخواهد شد. البته در صورت عدم نیاز به ضرورت های دفاعی بالتبع باید شکل خدمت سربازی تغییرکند ولی به نظر من با توجه به پتانسیل بزرگ این دوره نمی توان از آن چشم پوشی کرد و از ضرورت آن کاست . چراکه با تغییر ساختار و آموزش های این دوره متناسب با نیازهای جامعه و جوانان ، می توان از این فرصت ها برای ورود جوانان به جامعه خاستفاده کرد و از این دوران به بهترین نحو برای آموزش زندگی و کسب مهارت های لازم و همچنین شناساندن آسیب های زندگی و ارائه راهکار مناسب به آن ها استفاده کرد. لذا اگر چه تغییرات در شرایط فعلی خدمت سربازی از جمله ضروت های موجود است .ولی با این وجود در فرهنگ عمومی جامعه ، سربازی با شرایط فعلی نیز به عنوان عاملی برای آمادگی جوانان برای ورود به جامعه و در اصطلاح مرد شدن محسوب می شود.




موضوع مطلب :


< 1 2 3 4 5 >
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 57378
سیستم کسب درآمد پاپ آپ تولز