در برنامه نود چه گذشت؟ / ماجرای ملی پوشان از قلیان گیت فراتر رفت!                                

برنامه نود بار دیگر و طبق روال هر هفته خود دوشنبه شب روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و به بررسی اتفاقات و حاشیه های به وجود آمده در یک هفته اخیر فوتبال کشورمان پرداخت. هفته ای که اتفاقا پرحاشیه نیز بود و همین امر سبب شد تا برنامه نود یکی از طولاترین شب های ماه های گذشته خود را طی کند.  
 
فردوسی پور در این برنامه بیشتر وقت خود را به ماجرای قلیان گیت بازیکنان تیم ملی امید در کیش اختصاص داد و در این باره افراد مختلفی اعم از رویانیان، منصوریان، علیپور و پزشک معالج ناصر حجازی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.  
 
گل فولاد درست بود، یک پنالتی هم برای فولاد گرفته نشد
 
کارشناس داوری فوتبال گفت: در صحنه ای که اسماعیل شریفات از فولاد خوزستان در محوطه جریمه پرسپولیس به زمین خورد داور باید اعلام ضربه پنالتی می کرد. اما داور مسابقه اشتباه کرد و کرنر اعلام کرد.  
خداداد افشاریان در خصوص گل دوم فولاد خوزستان گفت: من این صحنه را 20 بار دیدم و می خواهم حرفی را بزنم که عین حقیقت باشد. فاصله مدافع پرسپولیس و آرش افشین نیم متر بیشتر نیست و بازیکن فولاد به هیچ عنوان نیت و اراده هند کردن نداشت و در این صحنه هند معنا ندارد. درست است که توپ به وضوح به دست وی برخورد کرد اما این صحنه به هیچ عنوان هند نبود.  
وی در پایان خاطر نشان کرد: داور در پایان بازی می توانست محسن بنگر را با کارت زرد جریمه کند چراکه او  برای داور با حالت تمسخر دست می زد و همین امر می توانست باری بنگر کارت زرد داشته باشد و در صورت دریافت کارت زرد این بازیکن از بازی اخراج و بازی استقلال را از دست می داد.  
 
پیگیری ماجرای قلیان گیت
 
ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان که هفته گذشته در برنامه نود مطرح شد از سوی فردوسی پور در برنامه نود پیگیری شد و مشخص شد که دو بازیکن جوان تیم فوتبال پرسپولیس در بین افرادی که قلیان کشیده اند حضور نداشتند. در این برنامه همچنین یکی از متخصصان بیماری های ریوی در خصوص مضرات قلیان و دخانیات برای جوانان و ورزشکاران به اظهار نظر پرداخت. 
این پزشک سرشناس کشورمان که عضو تیم پزشکی ناصر حجازی نیز بود در بخشی از حرف هایش درباره مضرات دخانیات گفت: راستش بگذارید راجع به ناصر حجازی عزیز بگویم. از دست دادن تلخ و زود هنگام او ضربه روحی بزرگی برای همه جامعه بود. من هر روز می دیدم که چه جمعیتی جلوی بیمارستان دست به دعا دارند و اشک می ریزند. من همان جا به جمع مردم می رفتم و می گفتم اگر این سرنوشت را می بینید ، حتما سیگار نکشید. ما ناصر حجازی را بسیگار ، خیلی زود و خیلی دردناک از دست دادیم. دیگر نباید شاهد چنین اتفاقات دردناکی باشیم و کاش دیگر این مسائل را نبینیم.
 
بیانیه نویسی های پی در پی سرخابی ها
 
هر اتفاقی که در برنامه این هفته نود رخ می داد با واکنش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مواجه می شد. ابتدا باشگاه پرسپولیس بیانیه ای بلند بالا در پاسخ به اظهارات کارشناس داوری نود، عادل فردوسی پور و برنامه نود ارسال کرد و بعد از آنها نوبت به استقلالی ها رسید که به منظور اعتراض به اظهارات کارشناس داوری این برنامه، بیانیه ای به برنامه نود ارسال کرده و خواهان قرائت آن شوند.  
 
اقدامات مثبت استقلالی ها زیر ذره بین نود
 
بازیکنان استقلال تهران در هفته جاری 2 اقدام زیبا انجام دادند که این حرکات از نظر فردوسی پور غافل نماند.  
استقلالی ها ابتدا روز جمعه به بیمارستان مسیح دانشوری پیوند اعضا رفتند و کارت اهدای عضو پر کردند و مورد استقبال مسئولان بیمارستان و مردم نیز قرار گرفتند. از سوی دیگر استقلالی ها در ابتدای بازی با همنام خوزستانی خود گرمکن های ورزشی خود را به تن کودکان خردسالی که در مقابل آنها قرار گرفته بودند دادند تا این کودکان در سرمای هوای استادیوم آزادی به خود نلرزند.  
 
رویانیان: آقای فردوسی پور، طاقت انتقاد ندارید

 
مدیر عامل تیم فوتبال پرسپولیس که مهمان تلفنی برنامه نود بود گفت: متاسفانه آنچه از ماجرای قلیان عائد برنامه نود شد زیر سوال رفتن دو بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی کشورمان بود. آقای منصوریان گفته این دو بازیکن نبودند و بازیکن هم اتاقی آنها گفته اند که ما آن شب به تهران بازگشتیم و مدیر هتل نیز گفته که این دو بازیکن نبودند. شما به خاطر بی حرمتی به این دو بازیکن باید امشب از مسلمان و صادقیان دفاع کنید. 
محمد رویانیان در ادامه خاطر نشان کرد: من از آقای افشاریان سوال می کنم شما چرا از عنصر معنوی استفاده می کنید و خدا را قسم می خورید که بازیکن از روی عمد و قصد با دست توپ را نزده است. من این سوال را دارم که خدایی شما امروز در دپارتمان داوری نبودید. شما برای دفاع از همکارانتان حق را زیر پا نگذارید. 
وی همچنین افزود: به والله آقای فردوسی پور شما فقط دوست دارید از شما تعریف شود و طاقت انتقاد راندارید. من می گویم قلیان کشیدن اگر هم جرم نباشد برای یک بازیکن ملی پوش جرم است. اما حرف من این است که در طول هفته گذشته ناخواسته فشاری روی دو بازیکن ما وارد کردید که به ناحق بوده است.  
 
سفر استانی نود به هرمزگان
 
برنامه نود در شرایطی استان هرمزگان را به عنوان یک منطقه گرمسیری برای سفر استانی بعدی خود انتخاب کرد که این استان در هنگام این سفر به شدت سرد و بارانی بود. دوربین نود بعد از شهر میناب به شهر زلزله زده بشاگرد رفت و از وضعیت فوتبال در این شهر تصاویری تهیه کرد. مردم و جوانان این شهر نیز از عدم وجود امکانات ورزشی و حتی یک زمین فوتبال چمن انتقاد می کردند. در این گزارش دوربین نود به شهری رسید که در آن استعمال دخانیات ممنوع است و مردم آن نیز قلیان های خود را شکسته اند.  
 
ماجرای ملی پوشان از قلیان گیت فراتر رفت
 
دبیر رسیدگی به تخلفات فوتبال عنوان کرد: بعد از برنامه نود هفته گذشته مباحث مختلفی مطرح شد و رئیس فدراسیون فوتبال از ما خواست که موضوع را پیگیری کنیم. در این خصوص 3 مسئله وجود دارد. اول اینکه بازیکنان ملی پوش امانت های ما هستند و مدیران و مسئولان همراه تیم وظیفه داشتند مراقب بازیکنان باشد. نکته دوم در خصوص بازیکنان بود که ما هیچ اسمی از بازیکنان نبردیم و از آنجایی که تعداد نفرات حاضر زیاد بود بررسی های لازم را آغاز کردیم. 
علیپور در  گفتگو با برنامه نود اظهار داشت: خبرگزاری ایسنا ابتدا نام صادقیان و مسلمان را منتشر کرده بودند وبعد از آن به دنبال این افتادند که بتوانند این موضوع را از زبان یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح کنند. ابتدا به آقای آیت الهی تماس گرفتند و ایشان پاسخ ندادند و بعد با من تماس گرفتند و من از آنها سوال کردم که اسم این بازیکنان را شما از کجا آورده اید؟ از این عزیزان رسانه ای می خواهم که فایل صوتی من را به صورت تمام و کمال منتشر کنند و فقط بخشی از آن را روی سایت قرار ندهند. 
وی در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این سوال که آیا در ماجرای قلیان گیت بازیکنان ملی پوش امید مسائل فراتر از قلیان نیز بوده یا خیر، اظهار داشت: مطالبی از سوی برخی شاهدان مطرح شده و ما مستنداتی خواسته ایم و قرار است اگر سندی دارند ارائه کنند.