سرویس: اقتصادی ، تاریخ: 24/دی/1392 - 16:31 ، شناسه خبر: 249716

سیم کارت

اولین خط تولید کارت هوشمند افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: اولین خط تولید کارت هوشمند در کشور صبح امروز در کرج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، صبح امروز اولین خط تولید کارت هوشمند در کشور افتتاح شد و در این مراسم جمعی از مسئولان بخش خصوصی و مخابراتی حضور داشتند.

این مراسم افتتاحیه محسن سجادی‌نیا مدیر عامل شرکت پردازش تصویر رایان با اشاره به اینکه این شرکت از سال 89 مالکیتش توسط موسسه اعتباری ثامن خریداری شده است، اظهار کرد: بعد از خریداری سهام عمده این شرکت تدابیر توسعه‌ای مد نظر قرار گرفت و بر این اساس در پایان سال 90 اقدام به تملک شرکت رسام نگار جاوید به ارزش یک هزار و پانصد میلیارد ریال کردیم.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون این شرکت نیز زیرمجموعه شرکت پردازش تصویر رایان قرار دارد و هدف عمده آنها این است که بخش‌های مورد نیاز کشور که از مسیر واردات تامین می‌شود را به داخل کشور کشانده و به عرصه تولید برسانند.

وی یادآور شد: امروز قرار است مجتمع 2 تولیدات ما که 25 هزار متر مربع را شامل می‌شود افتتاح شود و بر این اساس آمادگی تولید هر نوع کارت هوشمندی اعم از کارت‌های بانکی، سیم‌کارت و کارت‌های اعتباری را در داخل کشور خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه بخش مواد اولیه را همچنان از خارج تامین می‌کنیم گفت: مزیت عمده چنین کاری در داخل کشور این است که در شرایط تحریمی هیچ نوع محدودیتی در زمینه تولید این قبیل کارت‌ها نخواهیم داشت و علاوه بر آن ارزبری از کشور نیز تا حد چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

هم‌اکنون تعداد پرسنل و نیروهای این شرکت که قرار است فعالیت‌های چاپ، بسته‌بندی و تولید کارت‌های هوشمند را در کشور انجام دهند 600 نفر است که به گفته سجادی‌نیا تعداد پرسنل پردازش تصویر رایان تا قبل از واگذاری مالکیت آن به موسسه اعتباری 150 نفر بوده است.