سرویس: سیاسی ، تاریخ: 25/دی/1392 - 11:04 ، شناسه خبر: 250323

نقوی حسینی

نقوی‌حسینی در گفت‌گو با تسنیم:

ایران در صورتی در اجلاس ژنو 2 شرکت می‌کند که هیچ پیش شرطی مطرح نباشد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: سخنان جان کری موضع جدید نیست و ایران تنها در صورتی در این مذاکرات حضور می‌یابد که هیچ پیش شرطی مطرح نباشد.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به ادعای جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره دعوت از ایران برای حضور در مذاکرات ژنو 2، گفت: این اظهارات کری جدید نیست و پیش از این هم اعلام کرده بود در صورتی که جمهوری اسلامی ایران نتیجه ژنو 1 و تشکیل دولت انتقالی را بپذیرد، به مذاکرات ژنو 2 دعوت خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده هیچ نوع پیش شرطی را برای شرکت در ژنو 2 نمی‌پذیرد، لذا این سخنان جان کری موضع جدید نیست و ایران تنها در صورتی در این مذاکرات حضور می‌یابد که هیچ پیش شرطی مطرح نباشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست‌خبری مشترک با سرگئی لاوروف گفته بود که «ایران در مذاکرات صلح سوریه حضور یابد. این یک دعوت است. آمریکا حضور ایران در مذاکرات «ژنو 2» درباره بحران سوریه را قبول می‌کند به شرطی که تهران آمادگی خود را برای پذیرش اهداف کنفرانس را مستقیماً اعلام کند».

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس درباره توافق اخیر ایران و 1+5 در خصوص نحوه اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو، خاطرنشان کرد: بنا شده تا پایتخت کشورها نظرشان را در خصوص متن توافق درباره نحوه اجرای برنامه اقدام مشترک اعلام کنند و پس از آن رسماً یک بیانیه مشترک صادر شود.

حسینی اضافه کرد: قرار شد توافقات اولیه را کشورها به پایتخت‌های خود اعلام کرده تا پایتخت‌ها نظر خود را اعلام کنند و پس از اینکه نظر خود را اعلام کردند، رسما طی یک بیانیه‌ای متن توافق اعلام می‌شود و همان مبنای عمل قرار می‌گیرد.