سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اخبار روز دنیا
یادداشت ثابت - یکشنبه 92 دی 30 :: 2:37 عصر :: نویسنده : hamid khalilazar

کد خبر: 278380
تاریخ مخابره : 1392/10/30 - 07:03
ازدواج علی جنتی با هویت جعلی
تصمیم به ازدواج داشتم اما نمی‌خواستم با غیر ایرانی ازدواج کنم. با هویت واقعی خودم هم نمی‌توانستم ازدواج کنم...
0 8 0 نظر

[-] اندازه متن [+]

 

به گزارش جام نیوز؛ نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، این‌ها از معدود چیزهایی هستند که با اطمینان کامل یک بار برای همیشه به خاطر می‌سپاریم. این‌ها هویت رسمی ما هستند نه قرار است مثل سن تغییر کنند و نه مثل پسورد لو بروند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره‌ای از زندگی‌اش را تعریف کرده است که هیچ‌کدام از این فرض‌ها بر قرار نبوده است.

 

وی که از مبارزان انقلابی و همراهان شهید محمد منتظری بوده در این گفت‌وگو از روزهایی سخن گفته است که به‌دلیل مبارزه علیه حکومت طاغوت، تحت تعقیب ساواک قرار گرفته و بر این اساس مجبور شده با اسم‌های مختلفی همچون «الهی» و «ابرار» و ملیت‌های ایران، پاکستان، عراق، کویت، سوریه، بحرین، امارات و لبنان در کشورهای مختلف به فعالیت‌های خود ادامه دهد. اما بخش جالب داستان زندگی جنتی جایی است که حتی مجبور شده با هویت غیرواقعی با همسرش ازدواج کند.

 

بعد از خواستگاری خانواده‌شان به من مشکوک شدند

علی جنتی که در آن دوران خفقان و فضای امنیتی کشور با توصیه و همراهی آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیلات فرار را برای فراری‌ دادن، اقامت، آموزش و برگرداندن مبارزان انقلابی کشورمان( که افراد شناخته شده این روزها مثل آقای یونسی وزیر سابق اطلاعات، شهید مهدی باکری و رحیم صفوی هم جزو آنان بودند) در کشور سوریه طراحی کرده بودند درباره این فصل از زندگی‌اش (ازدواج) گفته است: «سال 55 با یک گذرنامه عربی رفتم کویت، ویزای ایران گرفتم و به صورت رسمی و از طریق فرودگاه مهرآباد آمدم ایران. عربی بلد بودم و با لباس عربی هم آمدم که کمتر شک کنند. رفتم ملاقات شهید بهشتی و شهید مفتح و چند نفر دیگر و قرار و مدارهایی برای فرستادن افراد به خارج از کشور گذاشتیم.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 57459
سیستم کسب درآمد پاپ آپ تولز